• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro opnemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

PKingswood

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2004
Ik wil dat bij het klikken op een opdrachtknop, een macro wordt uitgevoerd.
Hoe doe ik dat?

Klik met je rechtermuisknop op de knop en kies voor macro toewijzen.
Selecteer de macro en klik op OK.

(zie eventueel bijlage)

Hallo

kies op de werkbalk Visual Basic Werkset elementen (of iets dergelijks qua naam - de hamer is het pictogram), en maak een nieuwe button aan.

Klik er dan rechts op, kies dan Code weergeven (in het snelmenu) en je ziet:

Code:
Private Sub CommandButton1_Click()

End Sub

Tussen deze 2 lijnen kan je de code plaatsen die uitgevoerd wordt bij een klik op de knop.

Wigi

Roncancio, je bent je bijlage vergeten mee te sturen.
Wat je schrijft, zie ik inderdaad ook in Excel-Help staan maar het vreemde is dat in mijn snelmenu geen functie Macro Toewijzen zit.

Wigi, het werkset en de opdrachtknop heb ik gevonden maar ik kan (nog) geen VisualBasic schrijven. Ik wil dit door middel van opnemen toepassen maar ook opnemen zit niet in het snelmenu.

Dit bedoelde ik in mijn eerste reactie.

Beeld
Werkbalken
Formulieren

Kies de opdrachtknop en vervolgens via rechtermuis knop macro toewijzen.

(en nu WEL met een bijlage)

Laatst bewerkt:
A há, nu weet ik wat ik verkeerd doe. Ik voegde de opdrachtknop toe via de WERKBALK VISUAL BASIC -> WERKSET BESTURINGSELEMENTEN -> OPDRACHTKNOP.
Maar wat is dan het verschil (als er verder een verschil is) tussen Opdrachtknop uit de Werkset Besturingselementen van de werkbalk VisualBasic en Knop van de Werkbalk Formulieren?

PKingswood zei:
Maar wat is dan het verschil (als er verder een verschil is) tussen Opdrachtknop uit de Werkset Besturingselementen van de werkbalk VisualBasic en Knop van de Werkbalk Formulieren?

Een belangrijk verschil is dat bij Werkset Besturingselement elk besturingselement (opdrachtknop, listbox, combobox, textbox etc) een eigen code heeft.

Bij de knop van Formulieren kan je een macro koppelen aan (in dit geval een knop).
Je kan dus 1 macro aan meerdere knoppen koppelen. Dit kan een optie zijn als je een knop wilt gebruiken om terug te gaan van 1 van je werkbladen naar het hoofdwerkblad in je bestand.

Weer wat geleerd. Ik heb het voor elkaar. Dankjewel.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan