• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

macro opnemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wilookmeepraten

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2007
ik wil graag berekeningen uitvoeren aan de hand van data die ik aangeleverd krijg.

In de data die ik aangeleverd krijg staat op willekeurige plaatsen:

Agent: 220034

Het getal wisselt steeds. Het woord 'Agent' en het getal staan in 1 cel.
Is het mogelijk om een macro op te nemen die ervoor zorgt dat 'Agent:' steeds overal wegvalt en er dus alleen getallen overblijven?
Ik vraag dit omdat ik de getallen nodig heb om straks naar te kunnen verwijzen aan de hand van een VERGELIJKEN formule. Of maakt het voor een VERGELIJKEN formule niet uit dat er tekst bij de cel in staat?
Ik hoop dat ik nog een beetje duidelijk ben...

als je een macro opneemt en je vervangt Agent: door niets, krijg je volgende code:
Code:
    Cells.Replace What:="Agent:", Replacement:="", LookAt:=xlPart, _
        SearchOrder:=xlByRows, MatchCase:=False, SearchFormat:=False, _
        ReplaceFormat:=False

steven

wat moet ik precies met die code doen om de macro te laten werken? Ik heb wel eens zelf macro;s opgenomen, maar niet code's ingevoegd..

als je nu naar extre - macro - macro opnemen gaat en dan vervang je Agent door niets, kan kan je de hele code bekijken.

steven

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan