• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro oproep

Status
Niet open voor verdere reacties.

jarre

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2007
Hallo,

Stel je heb een Excel bestand gemaakt die door meerderen wordt gebruikt. Echter, één speciale macro wil je voor jezelf houden. Ctrl toets in combinatie met een letter is natuurlijk snel te achterhalen.

Ik vroeg me af of het mogelijk zou zijn om de macro uitvoering met Ctrl + letter afhankelijk te maken van een code woord in bv A1.

Jarre

Het zou zo kunnen.
Om het nog lastiger te maken heb ik de sneltoets CTRL+SHFT+D gebruikt.
Maar nu moet in A1 ook nog het wachtwoord "Pietje" ingetypt worden.
Je moet natuurlijk ook de VBA-code zelf beveiligen. Maar dat had je al wel begrepen.

Mvg

Piet

Bijlagen

Het zou zo kunnen.
Om het nog lastiger te maken heb ik de sneltoets CTRL+SHFT+D gebruikt.
Maar nu moet in A1 ook nog het wachtwoord "Pietje" ingetypt worden.
Je moet natuurlijk ook de VBA-code zelf beveiligen. Maar dat had je al wel begrepen.

Mvg

Piet

Piet,

Heel hartelijk bedankt voor je leuke en vooral zinnige oplossing, ik zal er gretig gebruik van maken. Met deze code zet je Excel naar je hand...

Jarre

Hoe veilig is de beveiliging voor je VBA code ?
Heb de code aangepast " helpmij " voor de VBA beveiliging .

Daniël,

Ook jij bedankt voor je snelle reactie. De oplossingen is precies wat ik zoek. Ik ga ermee aan de slag.

Jarre

Daniël,

Ook jij bedankt voor je snelle reactie. De oplossingen is precies wat ik zoek. Ik ga ermee aan de slag.

Jarre

Ik heb geen oplossing gegevens deze kwam van tilpi , ik heb enkel de code zichtbaar gemaakt , met een stille hint dat ...........

Hallo,

Voor het geval je er vanuit gaat dat de beveiliging van een VBA top is, helaas.

Trucker 10 heeft de VBA beveiligd met de code "helpmij" maar probeer de code "259M" maar eens.

Je zult zien je komt er gewoon in zonder problemen.

Grtz.

Hallo,

Trucker 10 heeft de VBA beveiligd met de code "helpmij" maar probeer de code "259M" maar eens.

Ik heb de code voor het VBAProject wachtwoord gewijzigd in het bestandje van tilpi , om aan te tonen dat het niet waterdicht is .
Met "259M" krijg ik een melding ongeldig wachtwoord , in mijn upload .

Hé Superzeeuw

Dat moet je me eens uitleggen.
Dat Excel zo lek is als een mandje, dat is algemeen bekend.
Maar wat je nu vertelt begrijp ik niet.

Mvg

Piet

Piet,

Ik moet een kleine rectificatie doen.
Wanneer ik het bestand "kraak" dan zet mijn progje er een andere code in en kan ik er in.
Mijn excuses want ik had vertelt dat de oude code ook nog actief zou zijn en dat er een alternatieve code was maar dat laatste is niet correct.
Dus, de originele code wordt door het progje vervangen voor een nieuwe code.

En Trucker 10, na uitleg heb ik jouw stukje nog eens gelezen en ja dan staat daar hetzelfde, ik had het anders geïnterpreteerd.

Zoals bekend, office is zo lek als wat.

Grtz.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan