Beste Allen,
Ik heb in Excel 2010 een macro aangemaakt welke een gedeelte van het bestand opslaat als een PDF bestand.
In deze macro heb ik een vaste directory ingesteld waar het bestand met bepaalde gegevens uit het bestand word opgeslagen.
Wat ik graag zou willen is dat deze basisdirectory vast is maar als ik deze macro uitvoer ik een keuze kan maken uit variabele submapjes waar ik het bestand dan in op kan slaan.
Verder zou ik graag nog een veiligheid willen inbouwen dat als de bestandsnaam al bestaat deze niet overschreven word.
Onderstaand heb ik de macro toegevoegd zoals ik deze nu aangemaakt heb.
Ik ben een leek in de VBA taal in zou graag jullie hulp hierbij willen hebben.
Bij voorbaat dank.
Ik heb in Excel 2010 een macro aangemaakt welke een gedeelte van het bestand opslaat als een PDF bestand.
In deze macro heb ik een vaste directory ingesteld waar het bestand met bepaalde gegevens uit het bestand word opgeslagen.
Wat ik graag zou willen is dat deze basisdirectory vast is maar als ik deze macro uitvoer ik een keuze kan maken uit variabele submapjes waar ik het bestand dan in op kan slaan.
Verder zou ik graag nog een veiligheid willen inbouwen dat als de bestandsnaam al bestaat deze niet overschreven word.
Onderstaand heb ik de macro toegevoegd zoals ik deze nu aangemaakt heb.
Ik ben een leek in de VBA taal in zou graag jullie hulp hierbij willen hebben.
Bij voorbaat dank.
Code:
Sub SaveAsPDF()
str_Directory = "H:\Opdrachten"
Dim sFileName As String
sFileName = str_Directory & "\" & Worksheets("Factuur").Range("B21").Value & Space(1) & Worksheets("Factuur").Range("C11").Value & ".pdf"
Worksheets("Factuur").Range("A1:I51").ExportAsFixe dFormat Type:=xlTypePDF, FileName:= _
sFileName, Quality:= _
xlQualityStandard, IncludeDocProperties:=True, IgnorePrintAreas:=True, _
OpenAfterPublish:=False
End Sub
Laatst bewerkt door een moderator: