Ik heb een macro om het document op te slaan en een mail naar betrokkenen te sturen, (het mail stukje werkt)
De bedoeling is;
1. Als men de template(sjabloon) opent krijg deze de naam met een '1''achter de naam en een extensie .xlsx (ipv xltm) dit gaat goed,
2. Nadat men het document heeft bewerkt wordt deze dmv van de Macro opgeslagen onder een nieuwe naam van (cel range C3) in een daarvoor gereserveerde map. (pad1=)
3. div. mensen kunnen hier in werken en via de macro opslaan onder deze zelfde naam.
4. Pas als men klaar is met het document moet deze worden opgeslagen onder een andere naam (cel range D3) in een andere map. (pad2=)
na het opslaan sluit het document en wordt de mail geopend.(dit werkt)
Volgens mij heb ik dit zo ook in de Macro staan, maar,
bij activeren van de macro wordt het eerste argument (If ActiveWorkbook.Name = "Template OFO formulier 20201.xlsx") overgeslagen als zijnde dat de naam niet overeenkomt en gaat deze gelijk door naar (Else) en loopt dan vast.
pad1 = "S:\Projecten\OFO\Masterdata OFO\Nieuwe OFO 2020"
pad2 = "S:\Projecten\OFO\Masterdata OFO\Opzet nieuwe OFO Form\Test"
lnk = "S:\Projecten\OFO\Masterdata OFO\Opzet nieuwe OFO Form\Test"
'Document naam correct opslaan
If ActiveWorkbook.Name = "Template OFO formulier 20201.xlsx" Then
ActiveWorkbook.SaveAs pad1 & Sheets("Opstart door PL-AM").Range("c3") & ".xlsm", FileFormat:=52
Else
If ActiveWorkbook.Name = Sheets("Opstart door PL-AM").Range("c3") & ".xlsm" Then GoTo 1 Else GoTo 2
1 ActiveWorkbook.save
2 If Range("c38") = "Klaar" Then GoTo 3
3 ActiveWorkbook.SaveAs pad2 & Sheets("Opstart door PL-AM").Range("d3") & ".xlsm", FileFormat:=52
End If
wat doe ik niet goed.
gr
De bedoeling is;
1. Als men de template(sjabloon) opent krijg deze de naam met een '1''achter de naam en een extensie .xlsx (ipv xltm) dit gaat goed,
2. Nadat men het document heeft bewerkt wordt deze dmv van de Macro opgeslagen onder een nieuwe naam van (cel range C3) in een daarvoor gereserveerde map. (pad1=)
3. div. mensen kunnen hier in werken en via de macro opslaan onder deze zelfde naam.
4. Pas als men klaar is met het document moet deze worden opgeslagen onder een andere naam (cel range D3) in een andere map. (pad2=)
na het opslaan sluit het document en wordt de mail geopend.(dit werkt)
Volgens mij heb ik dit zo ook in de Macro staan, maar,
bij activeren van de macro wordt het eerste argument (If ActiveWorkbook.Name = "Template OFO formulier 20201.xlsx") overgeslagen als zijnde dat de naam niet overeenkomt en gaat deze gelijk door naar (Else) en loopt dan vast.
pad1 = "S:\Projecten\OFO\Masterdata OFO\Nieuwe OFO 2020"
pad2 = "S:\Projecten\OFO\Masterdata OFO\Opzet nieuwe OFO Form\Test"
lnk = "S:\Projecten\OFO\Masterdata OFO\Opzet nieuwe OFO Form\Test"
If ActiveWorkbook.Name = "Template OFO formulier 20201.xlsx" Then
ActiveWorkbook.SaveAs pad1 & Sheets("Opstart door PL-AM").Range("c3") & ".xlsm", FileFormat:=52
Else
If ActiveWorkbook.Name = Sheets("Opstart door PL-AM").Range("c3") & ".xlsm" Then GoTo 1 Else GoTo 2
1 ActiveWorkbook.save
2 If Range("c38") = "Klaar" Then GoTo 3
3 ActiveWorkbook.SaveAs pad2 & Sheets("Opstart door PL-AM").Range("d3") & ".xlsm", FileFormat:=52
End If
wat doe ik niet goed.
gr