• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro pagina's printen

Status
Niet open voor verdere reacties.

pe1otk

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 feb 2012
Ik zoek een macro waarmee ik een afdrukvoorbeeld op het scherm krijg van een vooraf bepaald aantal pagina's. Ik heb al wel wat gevonden waarmee ik het aantal pagina's kan bepalen maar dit drukt het gelijk af naar de printer:

Code:
Sub AantalAfrdrukkenViaK1()
Dim iAntwoord As VbMsgBoxResult
Dim iAantal As Integer
iAantal = Range("K1").Value

ActiveSheet.PrintOut From:=1, To:=iAantal, Copies:=1, Collate:=True

End Sub

In cel K1 staat het aantal pagina's. Als ik PrintOut vervang door PrintPreview krijg ik een foutmelding.

Ik werk voor het eerst met macro's en heb er dus nog helemaal geen verstand van. Door voorbeelden te bekijken en uit te proberen probeer ik te begrijpen wat een macro doet.

Laatst bewerkt:
pe1otk,

Probeer hem zo eens.
Code:
 Dim iAantal As Integer

ActiveSheet.PrintPreview iAantal
'ActiveSheet.PrintOut From:=1, To:=iAantal, Copies:=1, Collate:=True
End Sub
Graag de volgende keer, je code selecteren en dan op # klikken, boven in het menu.

Die regel werkt helaas niet goed. Ik krijg dan toch weer alle pagina's ipv het aantal dat ik opgeef. Ik heb inmiddels de oplossing gevonden bij "Ron's Excel Tips".

Dit heb ik er van gemaakt:

Code:
Dim iAantal As Integer

ActiveSheet.PrintOut From:=1, To:=iAantal, Copies:=1, [COLOR="#FF0000"]Preview:=True,[/COLOR] Collate:=True

End Sub

Toch bedankt voor het meedenken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan