• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro: Prijstabel aanpassen met nieuwe prijzen vanaf een bepaalde datum

Status
Niet open voor verdere reacties.

jogomsk

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2014
Beste forumleden,
Ik loop vast op volgend probleem omdat opname met de ingebouwde "macro opname" niet mogelijk is en ik waarschijnlijk moet overschakelen naar VBA...
Omschrijving van bijgaand bestand:
In cel F1 wordt een datum ingetikt die voorkomt in de lijst vanaf A16
De nieuwe prijzen worden ingetikt van cel B8 tem O8
Hieruit worden de waarden berekend zonder BTW
En nu komt het:
Ik zou nu een macro willen hebben die vanaf de ingetikte datum de prijzen aanpast tot einde bestand met behulp van de knop "Prijs aanpassen"

Manueel is dit allemaal mogelijk :
Selectie B9 tem O9
Zoek datum op
Kopieer enkel "Waarde" naar de cellen B tot en met O en tot einde bestand (in dit geval rij 745)

Ik hoop dat mij iemand met dit probleem zou kunnen helpen of tenminste op de goede weg zetten.
Dank
John

Bijlagen

Leotaxi en JeapPaul28, van harte bedankt voor jullie snelle reactie.

Beide knoppen doen wat ze moeten doen, al moet ik toch nog iets wijzigen:

Leotaxi: de wijziging begint 1 cel lager dan de ingetikte datum. Waarschijnlijk te wijten aan start = start + 1
Als ik deze regel uitschakel werkt het perfect. Dank!

JeanPaul28: de wijzigingen moeten doorlopen tot einde bestand ( vb in dit geval rij 745) en niet alleen de regel aangegeven door de datum.
Kan je hier nog een oplossing voor bedenken , waarschijnlijk iets met Range... ?

Zo sterk ben ik nu ook weer niet met VBA
Ik heb vroeger wel geprogrammeerd in Clipper... maar ja, dat was de mooie oude tijd (ben inmiddels 68...) en dan laat het geheugen soms toch al wat steken vallen!

Alvast bedankt voor jullie reactie - ik ben hier al een heel stuk verder mee geholpen.
Gr
John

Hoi John,

die start = start + 1 was voor het geval ingetikte datum niet voorkwam, anders begint het 1 rij te vroeg
maar als alle datums aanwezig zijn kan ie gerust weg ;)

mvg
Leo

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan