• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro probleem.. (excel)

• Onderwerp starter Onderwerp starter pja
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

pja

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2002
Na een tip vanuit het forum heb ik met behulp van een macro het volgende gemaakt.

Vanuit een ander softwarepakket exporteer ik een namenlijst, m.b.v de macro maakt Excel er een ander soort lijst van met mooie kolommen, lijntjes etc.
De namenlijst die ik exporteer heeft altijd dezelfde naam, en wordt altijd op dezelfde plaats opgeslagen maar wat betreft de inhoud die kan keer op keer veranderen. Niet de opbouw, maar je raadt het al alleen de namen.

Nu gebeurd er steeds het volgende;

- als ik excel open, staat direct het eind resultaat op het scherm
- als ik daarna een andere namenlijst wil exporteren, krijg ik weer het oorspronkelijke resultaat op het scherm.

Het moet toch mogelijk zijn om een werkblad te openen en dat de bewuste macro pas te laten starten.

Iemand een idee ?

PJA

je zou een knopje in je werkblad kunnen maken met gegevens verversen en dan de macro laten lopen
ik ga ff kijken hoe dat ook al weer moest

Ik ga dat zo eens proberen.

Er blijft op dit moment steeds een verband bestaan tussen de macro en het werkblad, ook al open ik een nieuw werkblad.
Klik ik op window en zit ik een beetje te rommelen met 'hide' en 'unhide' dan heb ik de ene keer wel de macro en de andere keer weer niet...

Moet ik in eerste instantie de macro opslaan in; personal macro workbook, this workbook of new workbook ?

ik denk dat je de vorige keer de macro aan je personal macro workbook

volgens mij moet je hem aan this workbook hangen dan hoort hij alleen bij die werkmap

nu zie waarchijnlijk bij window een macro staan en een werkmap?

Kan niet helemaal de logica volgen van wat ik precies gedaan hem aan de hand van wat je hebt bijgedragen... maar het werk !

Super

PJA

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan