• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

macro programeren

• Onderwerp starter Onderwerp starter bats
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

bats

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2007
Dag,

Ik heb klantgegevens waarbij in kolom A (nu leeg) een relatienummer moet worden geplaatst. De klantgegevens bevatten een BSN nummer en er is een 2e bestand dat het relatienummer en het BSN nummer bevat, alleen daar zitten ook BSN nummers in die weer niet in het eerste bestand voorkomen. Het 2e bestand heb ik gekopieerd in het 1e in de kolommen P en Q

In het gezamelijke bestand bevatten kolom B en Q nu de BSN nummers en in kolom P de relatienummers.

Inhoud van kolom B cel 2 moet ik dus opzoeken in kolom Q. Als ik die heb gevonden moet ik naar kolom P die inhoud kopieren en plakken in kolom A gekoppeld aan het BSN nummer.

Als uitkomst moet ik dus een gevulde kolom A krijgen met de juiste relatienummers bij het bijbehorende BSN nummer

Kan ik hier een macro voor schrijven????

Dag,

Ik heb klantgegevens waarbij in kolom A (nu leeg) een relatienummer moet worden geplaatst. De klantgegevens bevatten een BSN nummer en er is een 2e bestand dat het relatienummer en het BSN nummer bevat, alleen daar zitten ook BSN nummers in die weer niet in het eerste bestand voorkomen. Het 2e bestand heb ik gekopieerd in het 1e in de kolommen P en Q

In het gezamelijke bestand bevatten kolom B en Q nu de BSN nummers en in kolom P de relatienummers.

Inhoud van kolom B cel 2 moet ik dus opzoeken in kolom Q. Als ik die heb gevonden moet ik naar kolom P die inhoud kopieren en plakken in kolom A gekoppeld aan het BSN nummer.

Als uitkomst moet ik dus een gevulde kolom A krijgen met de juiste relatienummers bij het bijbehorende BSN nummer

Kan ik hier een macro voor schrijven????

Dat kan, maar het hoeft zeker niet.
Het zou net zo goed met een zoekfunctie kunnen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

ok

en hoe zou dat met een zoekfunctie kunnen? Het gaat om 1440 relatienummers nummers die geplaatst moeten worden.

ok

en hoe zou dat met een zoekfunctie kunnen? Het gaat om 1440 relatienummers nummers die geplaatst moeten worden.

Onderstaande formule is voor cel A2.
Code:
=INDEX($P$1:$Q$1500;VERGELIJKEN(B2;$Q$1:$Q$1500;0);1)

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan