• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro regels kopiëren naar andere tab,de # te kopiëren regels zijn niet altijd gelijk

• Onderwerp starter Onderwerp starter DDG
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

DDG

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2017
Macro regels kopiëren naar andere tabblad waarbij de aantal te kopiëren regels niet altijd gelijk zijn.

Hallo,

Ik wil graag een macro opnemen voor diverse handelingen, zoals eerst filteren op status “afgehandeld”, vervolgens kleur aanpassen en dan kopiëren naar een andere tabblad. Door de ingestelde filters kan de aantal te kopiëren regels variëren. Mijn vraag is hoe kan ik ervoor zorgen dat de macro de juiste aantal regels kopieert naar de andere tabblad. Dus welke vba code kan ik aan de macro toevoegen. Volgens mij bij het opnemen van zo’n macro gaat het altijd uit van de bij de opname opgenomen regels.

Ook vraag ik me af, wat gebeurt er als een macro een bepaalde handeling niet kan uitvoeren omdat een handeling opdat moment niet van toepassing is. Stopt het? Of loopt het door naar de eerst volgende handeling? Indien het stopt, hoe kan ik ervoor zorgen dat het niet stopt maar automatisch door gaat met de eerst volgende handeling?

Ik heb nog geen macro opgenomen, ben nog eerst e.e.a. aan uitzoeken. Wellicht kan iemand mijn helpen aan de juiste codes of op te nemen handelingen.

Alvast bedankt

DDG

Maak eerst de macro en plaats dan dat document hier.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan