• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

macro relationele functie

Status
Niet open voor verdere reacties.

oogstweg 2

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2007
Berichten
72
Weet iemand hoe ik het volgende in een macro kan doen:

ik wil in een tabel een (vooraf onbekend) blok regels verwijderen. Deze regels kenmerken zich omdat zij in kolom A geen gegevens bevatten. Als ik de macro via opnemen maak, dan maakt hij een relationeel gebied aan: regel 1 t/m 21, omdat in kolom A de cellen A1:A21 leeg zijn. Dit ziet er zo uit:
Code:
    Selection.End(xlDown).Select
    Rows("1:21").Select
    Range("A21").Activate
    Selection.Delete Shift:=xlUp
:eek:
Maar voor de macro weet ik niet waar de eerste cel in kolom A zich bevindt.
Overigens zou dit ook een soortgelijke macro moeten hebben die juist andersom werkt: als de cellen A1:A21 gevuld zijn, en cel A22 is leeg, dan wil ik de regels 1:21 in zijn geheel verwijderen.:eek:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zo kan het:

Code:
    On Error Resume Next
    Columns(1).SpecialCells(xlCellTypeBlanks).EntireRow.Delete
    On Error GoTo 0

Wigi
 
Weet iemand hoe ik het volgende in een macro kan doen:
Zou je zo vriendelijk willen zijn om ook dit te lezen. Dit helpt jou, maar ook de helpers om een oplossing voor je probleem te vinden.
 
Ook weer bedankt, WIGI:thumb: :thumb: :thumb:
Ik snap de formules nog niet echt, misschien moet ik er eens een boek over kopen. Maar met een beetje hulp kom ik wel waar ik wezen wil. Nogmaals bedankt!

Gert
 
Ook weer bedankt, WIGI:thumb: :thumb: :thumb:
Ik snap de formules nog niet echt, misschien moet ik er eens een boek over kopen. Maar met een beetje hulp kom ik wel waar ik wezen wil. Nogmaals bedankt!

Gert
Ik heb het maar voor je gedaan, volgende keer ...... ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan