• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

macro "rij cellen copieren onderaan tabel"

Status
Niet open voor verdere reacties.

claris

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2005
Hallo, graag een oplossing voor mijn probleem(pje).
Ik wil in een tabel gegevens van B2 t/m H2 onderaan mijn tabel kopiëren bv. naar rij 21, daar deze gegevens in rij2 steeds veranderen wil ik onderaan een bepaalde lijst bekomen. Ik heb hiervoor een macro gemaakt,
Sub kopieren()
'
' kopieren Macro
' De macro is opgenomen op 4/09/2009 door eddy.
'
' Sneltoets: CTRL+v
'
Range("B4:H4").Select
Selection.Copy
ActiveCell.SpecialCells(xlLastCell).Select
Range("B21").Select
Selection.PasteSpecial Paste:=xlValues, Operation:=xlNone, SkipBlanks:= _
False, Transpose:=False
Application.CutCopyMode = False
Range("B2").Select
End Sub

Als ik deze macro de eerste maal laat draaien worden mijn gegevens van B2/H2 netjes onderaan mijn tabel in rij 21 gezet, maar als ik nu in rij 2 andere gegevens heb staan en mijn macro weer zijn werk laat doen zet hij deze weer in rij 21 en ben ik mijn eerste waarden kwijt, het zou wel de bedoeling zijn dat hij deze in rij 22 zet, de volgende in rij23 enz.
In de macro heb ik om naar het einde van de tabel te gaan Ctrl-end gebruikt ook al eens geprobeerd met Ctrl-G ( ga naar) maar dit is niet de oplossing.
Hoe los ik dit op:confused:
groetjes
Claris

Ik heb je code aangepast.

Code:
Sub kopieren()
'
' kopieren Macro
'
'
Range("B4:H4").Copy Range("B65536").End(xlUp).Offset(1, 0)

End Sub

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Hallo Roncancio,
Prettig :thumb:om zo vlug reactie te ontvangen op mijn vraag, ik heb je aanpassing in mijn macro gezet en hij doet het. Alleen en dat ben ik vergeten te vermelden verkrijg ik mijn waarden in rij 2 door formules, die worden nu naar onder gezet en krijg ik #WAARDE! als melding ik heb in de macro wel degelijk voor "plakken speciaal gekozen" en daar gekozen voor waarden, voor ik uw aanpassing heb uitgevoerd zet hij wel degelijk de waarden in de cellen pas wanneer ik de aanpassing doe om onderaan te geraken met "Range("B4:H4").Copy Range("B65536").End(xlUp).Offset(1, 0)" krijg ik de formules onderaan. Ik heb uw aanpassing wel op de eerste regel van mijn macro gezet, is dat misschien niet de juiste plaats of is er nog wat anders aan het handje:o
groetjes
claris

claris,

Volgens mij is dat de gehele code van Roncancio die je nodig heb.

Ik begrijp het niet helemaal.
De macro kopieert de gegevens van rij 4 en zet deze onderaan in het tabel.
Als de gegevens in rij 2 staan, betekent het dan dat de verwijzing aangepast moet worden naar:

Code:
Sub kopieren()
'
' kopieren Macro
'
'
Range("B[COLOR="Red"][B]2[/B][/COLOR]:H[COLOR="Red"][B]2[/B][/COLOR]").Copy Range("B65536").End(xlUp).Offset(1, 0)

End Sub

Edit: Zoals Hoornvan al terecht opmerkte, vervangt mijn code je gehele code.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
Dit is hetgeen ik denk:

Code:
Range("B" & Rows.Count).End(xlUp).Offset(1, 0).Resize(1, 7).Value = Range("B2:H2").Value

Het vervangt de volledige code.

Sorry, :o zijn wel degelijk de gegevens van rij 4 (B4t/mH4) die naar onder moeten.
bestand in bijlage, met dank aan Babo

Bijlagen

Jongens, allemaal hartelijk dank :thumb: voor uw hulp, dit is fantastisch

groetjes
claris:love:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan