• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

macro selecteerd ook lege cellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronald1986

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2010
Berichten
296
Ik heb een vraag over een regel in een code die ik gemaakt heb.
In de kolommen M tot en met P staat een tabel die begint op regel 5.
Nou selecteer ik cel M5 : P5 en voer ik het volgende stukje code uit:

Code:
Range(Selection, Selection.End(xlDown)).Select

Dit zou beteken dat de selectie doorgetrokken wordt tot aan de laatste cel van de tabel dacht ik.
Maar nou wordt de selectie doorgetrokken tot rij 285 terwijl de tabel bij rij 87 op houd.
Het heeft denk te maken met dat de tabel in de kolommen M tot en met P geplakt is uit een ander werkblad waar de informatie voor de tabel doormiddel van formules wordt samengesteld.
Deze formules lopen namelijk door tot rij 285.
Heeft iemand misschien een oplossing die er voor zorgt dat de selectie netjes doorgetrokken wordt tot rij 87?

Met vriendelijke groet,

Ronald Buikema
 
ronald1986,

Zo iets?
Code:
[M5:P87].select
 
Ow, sorry, ik was vergeten er bij te zetten dat de lengte van de tabel variabel is.
Daar ook de code

Code:
Range(Selection, Selection.End(xlDown)).Select

Maar het lukt me dus niet om die variable tabel geheel te selecteren zonder de lege cellen die eronder staan tot rij 285...
 
En met deze?
Code:
Range(Selection, Selection.SpecialCells(xlCellTypeVisible).End(xlDown)).Select
 
Als je in de help van Excel kijkt bij Specialcells heb je verschillende mogelijkheden.
Misschien heb ik wel de verkeerde gebruikt.
 
Heb hem nu geprobeerd met alle soorten special cells uit de help maar hij selecteerd dan of alleen de eerste rij of alle rijden to rij 285 maar niet alleen het gevulde gedeelte van de tabel...
 
Zou het verder niet weten maar er zijn hier een paar knappe koppen, die misschien hier een oplossing voor weten.
 
Ronald,

is het mogelijk om het betreffende bestand (ontdaan van evt "gevoelige" info) als bijlage te posten?
 
Ik probreer hem bij te voegen maar krijg elke keer een melding dat het bestand maximaal 100 kb mag zijn... heb alle onnodige dingen er al af gestript maar het betsand is nog steeds 300 kb. dus dan kan ik hem niet bijvoegen??
 
Zippen?

Ronald,

ja kan nog proberen om het bestand te "zippen"....
 
Laatst bewerkt:
En deze?
Code:
Sub ff()

    Range(Range("M5:P5"), Range("M65536:P65536").End(xlUp)).Select

End Sub

Groet, Leo
 
Misschien een domme vraag maar zijn de tussenliggende cellen effectief leeg of geven ze een lege cel als resultaat van een formule ?
 
Er zijn geen tussenliggende cellen die leeg zijn. Het is een aaneengesloten range. De lege cellen onderaan de tabel zijn formules met als uitkomst een lege cel.
 
Code:
Sub tst()
Columns(13).SpecialCells(xlCellTypeFormulas, xlNumbers).Resize(, 4).Select
End Sub
 
soortgelijk probleem, is er een oplossing?

Ik zit met een soortgelijk probleem. Is er al een oplossing voor?

Dit is mijn code:

Application.Run "ATPVBAEN.XLA!Regress", ActiveSheet.Range("B1", Range("B1").End(xlDown)), _
ActiveSheet.Range("A1", Range("A1").End(xlDown)), False, True, , "hulp1", False, False, _
False, False, , False

Deze code selecteert ook de lege cellen in kolom B en C (waarin een formule staat die als resultaat een lege waarde geeft).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan