• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

macro selecteren en zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Danielle22

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2007
Hallo,

Zou iemand mij kunnen helpen met een macro. In blad 1 heb ik allemaal namen staan. Deze namen moeten dan in blad 2 weergegeven worden. Dus als ik in het voorbeeldje op de 1e knop druk dan geeft die alle 1tjes weer in blad 2. Nu wil ik graag bij elke naam een drukknopje hebben en dan die dan alle 2tjes in blad 2 opzoekt, etc.

Als ik dit nu wil doen dan moet ik voor iedere naam die ik wil zoeken een aparte macro kopiëren en aanpassen. Maar kan dit ook simpeler? Dus dat ik gewoon de 1e macro kopieer en dat die dan automatisch weet dat als het knopje op de 2e regel staat dat die dan de data moet zoeken in blad 2, etc.

Alvast heel erg bedankt voor je reacties.

Bijlagen

Hallo,

Misschien dat je hier iets aan hebt?

Met vr gr
Jack

Bijlagen

Hallo Jack,

Bedankt voor je reactie.

Ik moet het toch in combinatie met een autofilter. Want het is erg veel data en die moet ook printbaar zijn. Dus als ik de macroknop activeer moet hij weten dat ik ook die naam zoek in de autofilter in blad 2 zonder dat ik voor elke knop een apparte macro moet maken.

Het het bestandje ook nog even aangepast. Hopelijk wordt het dan wat duidelijker.

In ieder geval alvast heel erg bedankt.

Groetjes,

Danielle

Bijlagen

Hallo Jack,

Bedankt voor je reactie.

Ik moet het toch in combinatie met een autofilter. Want het is erg veel data en die moet ook printbaar zijn. Dus als ik de macroknop activeer moet hij weten dat ik ook die naam zoek in de autofilter in blad 2 zonder dat ik voor elke knop een apparte macro moet maken.

Hallo Danielle,

Mij lijkt het handiger om een keus te maken uit een combobox, waarbij je de naam of het getal aanklikt en dat daarmee gelijk de gevraagde informatie wordt getoond. Zie bijlage.

Met vr gr
Jack

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hallo Jack,

Er moet eigenlijk geen keuzemenu tevoorschijn komen.

Is het ook mogelijk dat de waarde in kollom 2 automatisch gezocht wordt in de snelfilter op blad 2? Eigenlijk moet ik een macro hebben die de waarde in cel B2, etc. Dus als de waarde in B2 veranderd dat ik dan niet de macro moet aanpassen.

Ik kan dan eenmalig alle macrotjes aanmaken en dan hoef ik er namelijk niks meer aan te veranderen. Maar de data in kollom 2 kan wel met regelmaat veranderen, maar het aantal regels niet.

Ik heb in het bestandje ook nog even aangegeven wat ik eigenlijk bedoel.

Alvast heel erg bedankt voor de hulp.

Groetjes,

Danielle

Bijlagen

Hallo,

Er moet eigenlijk geen keuzemenu tevoorschijn komen.

Is het ook mogelijk dat de waarde in kollom 2 automatisch gezocht wordt in de snelfilter op blad 2? Eigenlijk moet ik een macro hebben die de waarde in cel B2, etc. Dus als de waarde in B2 veranderd dat ik dan niet de macro moet aanpassen.

Ik kan dan eenmalig alle macrotjes aanmaken en dan hoef ik er namelijk niks meer aan te veranderen. Maar de data in kollom 2 kan wel met regelmaat veranderen, maar het aantal regels niet.

Ik heb in het bestandje ook nog even aangegeven wat ik eigenlijk bedoel.

Alvast heel erg bedankt voor de hulp.

Groetjes,

Danielle

Bijlagen

zet dit in de code van je knop pas per knop de cel aan
Code:
Sub knop1()
    Sheets (2)
    Selection.AutoFilter Field:=1, Criteria1:=Sheet(1).[B2], Operator:=xlAnd
End Sub

Laatst bewerkt:
Hallo,

Oke bedankt!

Als ik de code invier geeft die wel een melding. Kan dit misschien liggen omdat ik een nederlandse versie gebruik?

Groetjes,

Danielle

Hallo,

Oke bedankt!

Als ik de code invier geeft die wel een melding. Kan dit misschien liggen omdat ik een nederlandse versie gebruik?

Groetjes,

Danielle

Nee ik was waarschijnlijk mis , komt door de Luxemburgse lucht :p test je bestandje , de eerste 2 knoppen zijn gedaan

Bijlagen

Haha:)

Maar dit is inderdaad precies wat ik bedoel :thumb:

Nog heel erg bedankt voor de geboden hulp.

Groetjes,

Danielle

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan