• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro sluit en open standaard werkboek

Status
Niet open voor verdere reacties.

snhnic

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2006
Berichten
25
Ik heb een macro die verschillende dingen doet. De file bestaat uit codes voor btw berekeningen etc. op het laatst wil ik het bestand printen en weer opnieuw de standaard openen.

Eerst wordt de workbook opgeslagen als pdf, daarna met een andere filenaam in kleur met headers en footers. 2. macro verwijderd headers en footers en print naar de defaultprinter met grijswaarden (op voorgedrukt printpapier). Dan zou de sheet zonder op te slaan moeten worden gesloten en zou een nieuwe lege factuur weer geopend moeten worden.

Sub Print_gray()
' Print_gray Macro
ExecuteExcel4Macro "PRINT(1,,,1,,,,,,,,2,,,TRUE,,FALSE)"
ThisWorkbook.Close Saved = True
End Sub​

Koetom hoe krijg ik na het sluiten automatisch weer mijn start xls?

Dit heb ik geprobeerd na de close, maar dan opend er niets.

Workbooks.Open Filename:= _
ThisWorkbook.Path & "\" & ThisFile & "template.xls"​

Hopend dat iemand raad weet.
Eric
 
Waarom komt die code in het bestand te staan? Kan dit niet in een ander bestand komen te staan, zoals een andere .xls file, een .xla file, de Persoonlijke macro werkmap, of nog andere mogelijkheden?

Graag code tags gebruiken als je code plaatst op het forum. Bedankt.

Wigi
 
Alles staat in 1 bestand, omdat deze op andere PC's wordt geplaast en dient als bron bestand. Ondertussen heb ik de oplossing gevonden. Was eigenlijk wel logisch. In de macro had ik eerst het commando om het werkboek te sluiten en daarna pas om de template opnieuw te laden, dan kan natuurlijk niet immers dan was het al gesloten. Net andersom dus. Ik moester eerst de template opnieuw laden en dan de huidige sluiten.

Bestand wordt geopend, factuur wordt ingevuld met een uniek nummer (waarvoor de macro een tekstbestand update of aanmaakt (counter.txt). De items worden door de winkelier geplaatst 6% of 19% btw wordt berekend en de macro saved de file met naam klant- verkoop referentie - en uniek nummer. Zowel als pdf als ook als xls bestand en print daarna de factuur in grijswaarden op voorgedrukt briefpapier. De macro opend daarna voor het sluiten opnieuw de start template en sluit dan het bestand met de unieke naam. Nu kan de winkelier opnieuw een factuur invullen etc. Kortom de reden dat alles in 1 bestand staat zodat het een opzich staand bestand is die een ieder uiteindelijk kan gebruiken, zonder daarvoor specifieke instellingen te verricten. o maakt de macro gebruik van de default printer en wordt alles opgeslagen in de startdirectorie. Dat si dus de reden dat alle code in 1 bestand moest. Bedankt voor de info, ik stel niet zo vaak vragen, daarom wist ik het niet van de tags.

Met vriendelijke groeten,
Erc
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan