• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro sneller laten lopen: Rijen invoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ivovandenhove

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2011
Hallo VBA-ers!

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-JJAF3FLEDQ3Y.xls

In bijgevoegde file heb ik twee macro's staan die een rij kunnen invoegen of verwijderen. Deze macro zorgt ervoor dat op twee plekken tegelijk een rij ingevoegd wordt, dat de opmaakt correct gemaakt wordt en dat de nummering voorin de tabel gelijk oploopt.

Helaas werkt de macro niet erg snel. Als ik op de knop 'insert row' of 'delete row' druk zie ik op het scherm alle stappen uitgevoerd worden. Waarschijnlijk heeft dit ermee te maken dat de macro erg groot is. Zelf reikt mijn kennis helaas niet ver genoeg om te zien waar ik de macro's efficienter zou kunnen laten lopen.

Is er iemand die mij hiermee zou kunnen helpen?

Alvast dank!
Ivo

begin (na de sub) met:
Code:
Application.ScreenUpdating = False
en eindig (voor de End sub) met:
Code:
Application.ScreenUpdating = True

Zodoende krijg je in ieder geval niet alle stappen te zien, maar een zandlopertje tot de opdracht klaar is..

Gebruik sinds Excel 2007 een listobject.

@koster1984
Thanks! Dit werkt in ieder geval al een stuk prettiger. Was erachter gekomen dat de macro 'wrap in merged cells' dit veroorzaakt. Met deze simpele wijziging is het allemaal acceptabel. Maakt niet uit als het iets langer duurt maar als je maar niet de hele tijd het 'Screenupdaten' ziet.

Ik weet niet of je goed bent met VBA maar heb ook nog een andere topic open staan dat niet opgelost is. Ik kan er helaas niet uitkomen. Zou je hier ook eens voor mij heen kunnen kijken aub?

Alvast bedankt!
Ivo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan