• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro (sorteer knop)

Status
Niet open voor verdere reacties.

SiSmAJ

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2005
Hallo,

Ik heb een leuk overzicht gemaakt voor een spel. Kan je zien hoe iedereen gegroeit is.

Nu wil ik een macro maken.. iets van een sorteer knop. zodat de perecentage van laag naar hoog wordt weergeven met de naam er alles bij.

Hoe kan ik zo macro maken ? Of kan iemand dat voor mij doen en dan uitleggen hoe je dat gedaan heb.. Wil me graag later wat meer verdiepen in de macro's

Heb al gegoogled maar wordt er nog niet heel veel wijzer van.

in de bijlage heb ik heb overzicht staan.

Bijlagen

Probeer anders als eerste aanzet eens deze handeling op te nemen met de marcorecorder, en zie dan eens hoe ver je komt.

maar ik weet ook niet hoe ik dat rijtje moet sorteren.. want die ander rijen moeten dan ook wel mee gaan natuurlijk

zoals je ziet in de bijlage..

moet de percentage gesorteerd worden van hoog naar laag.. maar de de naam populatie etc... moet wel met die percentage mee gaan!

Het kan gewoon met de sorteren functie van Excel. Waarom doe je het daar niet mee?

zoals je ziet in de bijlage..

moet de percentage gesorteerd worden van hoog naar laag.. maar de de naam populatie etc... moet wel met die percentage mee gaan!

Dan selecteer je dat allemaal (B5:F38), Data > sorteren.
--> Geen veldnaamrij, geef aan dat je wilt sorteren op percentage(kolom F) --> aflopend. OK.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan