macro starten bij selecteren cel in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Manuzzi

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2005
Is het mogelijk om in Excel een macro te starten op het moment dat er een cel wordt geselecteerd in een bepaald bereik?
Ik wil namenlijk dat een bepaalde CommandButton alleen zichtbaar is als bepaalde cellen worden geselecteerd.

gr, Herman

Hai, :D

Ja hoor is mogelijk met een event:

* Rechtermuistoets op het werkbladtab en kies Programmacode weergeven.

Plak deze code:
Code:
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
    If Target.Address = Range("A1:A2").Address Then
        MsgBox "Hoi"
    End If
End Sub
Selecteer vervolgens cel A1 tm A2 en de de msgbox komt tevoorschijn. (Als tenminste bij Extra/macro's de beveiliging op gemiddeld staat)

See Yah! :thumb:

Hai Herman, :D

Goed zo ... graag gedaan! :thumb: (Druk jij hier rechtsbeneden ook nog even op vraag is opgelost aub?)

See Yah!

Ik was toch iets voorbarig met te melden dat het werkte. Aangekomen op mijn werk blijkt het toch niet te doen. Ik heb ondertussen de volgende code gevonden die het wel doet:

Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Excel.Range)
If Not Application.Intersect(Target, Range("A1:A100")) Is Nothing Then
Call Macro1
End If
End Sub

gr, Herman

Hai Herman, :D

Goed zo!
Dat de code nog wat bijgewerkt moest worden naar jou specifieke wensen was wel te verwachten.

See Yah! :thumb:

Hoi Joost ,
Zo doet het wel wat ik wil:

Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
If Target.Address = Range("A1").Address Or Target.Address = Range("A2").Address Then
MsgBox "Hoi"
End If
End Sub

Bij de code die jij als voorbeeld gaf, moeten cel A1 en A2 beide geselecteerd worden om True op te leveren.

Ik gebruik nu in mijn code voor meervoudige selectie target.row en target.column
Bijvoorbeeld target.row=>6 betekent dus dat het alle rijen betreft vanaf rij 6.

Die andere code (application.intersect) die ik eerder als oplossing gaf, werkt alleen met twee bereiken, niet meer.

gr, Herman

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan