• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro starten door Hyperlink

Status
Niet open voor verdere reacties.

StevenSteyaert

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2009
Beste,

Ik wil een Macro starten dmv een hyperlink aan te klikken, dit stukje code heb ik al gevonden echter dan werkt de macro niet helemaal goed.

Private Sub Worksheet_FollowHyperlink(ByVal Target As Hyperlink)

Bedoeling is dat de tekst die in de hyperlink staat gekopieërd wordt naar een volgend tabblad (cel a2) zodat deze daar kan dienen als zoekopdracht voor een vlookup formule. En op hetzelfde moment uiteraard de hyperlink gevolgd wordt naar dat tabblad.

Dus copy - paste (macro, starten dmv hyperlink) en hyperlink volgen naar dat tabblad. Vlookup is geen probleem.

Bijkomend, stel dat ik drie hyperlinks naast elkaar zet (3 cellen), dan wordt de macro natuurlijk anders, dan kan ik dat stuk macro niet gewoon opnemen, hij moet namelijk de juiste cel kopieëren, kan dit ook?

Alvast bedankt
Steven

zoiets:?

Code:
Dim z
    z = Split(Target.SubAddress, "!")
    Sheets(z(0)).Range(z(1)).Value = Target.TextToDisplay
End Sub

Misschien, maar ik krijg het niet in mijn file. Zie anders de bijlage. In tab 'choose' staan de hyperlinks die naar tab 'result' cel a3 moeten.

Waarom geen dropdownlist list hoor ik je onmiddelijk denken :-) maar dat is niet de oplossing, er komt namelijk nog een heleboel info/data bij per naam op tabblad 'choose'.

Alvast bedankt
Steven Bekijk bijlage hyperlink vb.xlsx

zie bestandje, sheetnaam moet (nog) wel zonder spaties blijven

Bijlagen

Hartelijk bedankt, werkt perfect!

Ik probeer dit nu om te zetten in mijn file. Je bedoelt dat de tab's geen spatie in hun naam mogen hebben? Geen probleem dan.

Groetjes
S

Ik zie dat het een uitkomst is van een formule:

dan zo:

Code:
Dim z
    z = Split(Target.SubAddress, "!")
    Sheets(z(0)).Range(z(1)).Value = [B]Target.Range.Value2[/B]
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan