Macro starten na mailmerge (dus in een nieuw document)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Majelles

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2012
Berichten
41
Hallo,

Ik heb een samenvoegcontract met handtekeningen en parafering die je moet updaten (CRT A en ALT F) om de juiste gegevens te zien.
En ik wil nog meer dingen "bijwerken" met een Marco.

Maar na het samenvoegen (mailmerge) krijg je een nieuw document en is de Macro niet te zien.

Is er een mogelijk om een Macro "mee te nemen" naar het nieuwe document?
Ik heb daar zelf geen VBA code voor kunnen vinden maar ben een newbe op dit gebied.

*wij gebruiken hem met meerdere personen dus opslaan in mijn normal.dot is helaas geen optie*
*Word 2010*

Dank je wel voor het meedenken!

Groetjes, Majelle
 
Een macro 'overzetten' zou helemaal niet nodig hoeven te zijn; als je brondocument in orde is heb je na het samenvoegen alle data in het gegenereerde document staan. Een samenvoeging is ook herhaalbaar, en sla je doorgaans ook niet eens op. Waarom zou je? Als je het resultaat nog een keer nodig hebt, voer je de samenvoeging gewoon nog een keer uit. Al zijn daar nog wel situaties voor te bedenken waarin je dat wél doet. Maar dan splits je de samenvoeging vaak eerst op in afzonderlijke documenten.
Ik zou, als je eindresultaat niet in orde is, dus eerst daar zoeken. En d macro gewoon in het hoofddocument laten staan en nooit naar het resultaat overzetten. Al kan dat nog wel; je kunt een module kopiëren naar een ander document.
 
Dank je wel OctaFish voor het meedenken!

In het bron document staat alleen de code (bijv insertpicuture); deze wordt pas opgehaald na het samenvoegen.
Daarom had ik bedacht dit met een macro op te lossen maar die zit dan niet in het nieuwe document.

Waar zou ik de VBA code kunnen vinden om de module te kopieren naar een ander document?
(Google kent vooral Excel VBA, Word is wat lastiger te vinden al is de basis natuurlijk hetzelfde)
 
Plaatjes samenvoegen is wat lastiger dan gewone tekstvelden die je uit een Excel bestand o.i.d. haalt. Maar het kan prima, en je hoeft er niks voor te programmeren. Dus waar heb je die macro dan nog voor nodig?
 
Helaas is het plaatjes invoegen niet zo eenvoudig :eek:

Het is een contract met verschillende handtekeningen en parafen in de voettekst. En die voettekst kent verschillende secties omdat ik ook verschillende voetteksten heb.
En de ene keer tekent X, de andere keer tekent Y en soms niemand en dan moet hij leeg zijn.

Om dit goed te krijgen na het mergen moet je alles selecteren en verversen, de voettekst laat zich niet selecteren met CTRL A dus dat geeft veel gedoe.
Dus wilde ik een macro maken die dat voor mij oplost (en zodat ook mijn collega's met iets minder dieper kennis dit ook kunnen).
Daarnaast had ik bedacht dat ik hem met middels een combobox wil laten opslaan; niet perse nodig maar wel leuk :)

Omdat het een contract is kan ik hem niet zomaar plaatsen als voorbeeld.
 
Zoals ik al zei: je moet de plaatjes op een andere manier samenvoegen. Ik heb een prima voorbeeldje gevonden (wel Engels) waarin juist jouw probleem (de handtekeningen) wordt uitgelegd. Kijk hier maar eens naar, zou ik zeggen!
 
Dank OcaFish, daar heb ik mijn informatie ook gevonden :)

Er staat dat je met Alt F9 moet "verversen" dit kan in mijn geval pas na het samenvoegen dus vandaar mijn vraag hier.

Voor het samenvoegen is het een document met allemaal samenvoegvelden (en vol met als/dan); na het samenvoegen worden de velden gevuld met de informatie die ik heb gegeven in een Excelbestand. Dan kan ik Alt F9 gaan toepassen, wat dan weer niet kan met de voettekst..
 
Je samenvoegdocument zou de macro's moeten bevatten om e.e.a. uit te voeren, niet het resultaatdocument. Ik zou, als je toch wilt automatiseren, dan ook de hele samenvoeging vanuit een knop (een macro dus) o.i.d. starten, inclusief het bijwerken van de velden. En ik zou nooit (lees: NOOIT) een macro module exporteren naar een resultaat document. Dat moet m.i. altijd een docx document blijven.
 
Okee, gezien jouw ervaring zal ik het willen kopiëren van de macro laten vallen en ga verder zoeken naar een andere oplossing.
Dank je wel OctaFish!
 
Ik vraag me overigens ook nog af waarom je de velden zou willen bijwerken; zodra de gebruiker een afdruk maakt (of afdrukvoorbeeld) wordt het document tóch al bijgewerkt. Idem dito voor opslaan en opnieuw openen. Je kunt, kortom, bijna geen fouten maken of krijgen bij een samenvoeging. Ook daarom zou ik er niet zo'n oplossing tegenaan gooien :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan