• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro starten

Status
Niet open voor verdere reacties.

RB_online

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2005
Hallo,
Allemaal nog de beste wensen.

Ik hoop dat iemand me hiermee helpen kan want ik zit even vast met de volgende vragen.

1. Is het mogelijk om een macro die in bestand1 staat te starten met een macro die in bestand2 staat? Zo ja, kan dit ook zonder bestand1 te openen?

2. Is het ook mogelijk om de opties handmatig macro's te starten uit te schakelen.
Hiermee bedoel ik het starten van een macro via
*Menu: extra->macro->starten,
* de taakbalk visual basic
*toetscombinatie alt+F8

Ik vermoed dat dit nogal heftige vragen zijn maar ik hoop dat iemand mij kan helpen

René

Tot nu toe kom alleen tot het laten lopen van een macro als het andere werkboek open staat.
Met behulp van de volgende code:
Code:
Run "Personal.xls!Macro1"
Hoor het graag als je het werkende krijgt zonder het andere werkboek te openen :)

Met Private Sub MyMacro() komt je macro al niet meer voor onder macronaam lijst.
Taakbalk de taakbalk visual basic kan je eventueel uitschakelen.

Groet,
Ferenc

Testfile voor het openen van een macro uit een ander blad welke (nog niet) geopent is.

Groet,
Ferenc

Bijlagen

Nog wat zitten knippen en plakken:
Code:
Sub test2()
    Workbooks.Open Filename:="C:\Map2.xls"
    Run "Map2.xls!test"
End Sub

Bovenstaande code komt op het blad waarin je de macro wilt laten openen.
(moet natuurlijk wel je Map2.xls file bestaan op je C:\ schijf.

Groet,
Ferenc

Bedankt voor jullie reacties.
Ik zal het maandag op mijn werk testen, ik ben er vandaag niet meer aan toegekomen.

René

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan