Hallo allemaal,
Ik heb een macro gemaakt die 2 dingen doet:
1. Hij kijkt in kolom b of er een x staat. Is dit het geval dan wordt de hele rij verwijderd
2. Rij 894 wordt geselecteerd en gekopieerd naar rij 895 (dit zorgt ervoor dat de formule's van rij 894 naar rij 895 gekopieerd worden.
Dit wordt vervolgens herhaald totdat ale x'en verwijderd zijn.
Nu heb ik het volgende probleem:
Als er meerdere x'en staan bijvoorbeeld in 20 rijen van de 60 en ik voer vervolgens de macro uit dan komt het vaak voor dat er een stuk of 6 verwijderd worden maar dat daarna de macro stopt. Vervolgens moet de macro nog een keer (of meerdere keren) uitgevoerd worden om de rest van de x'en te verwijderen. Nu vroeg ik me af hoe dit komt. Het is nogal willekeurig; de ene keer worden er bijvoorbeeld 5 rijen verwijderd, de andere keer weer 4, etc.
Ik gebruik de onderstaande macro:
alvast bedankt!
Ik heb een macro gemaakt die 2 dingen doet:
1. Hij kijkt in kolom b of er een x staat. Is dit het geval dan wordt de hele rij verwijderd
2. Rij 894 wordt geselecteerd en gekopieerd naar rij 895 (dit zorgt ervoor dat de formule's van rij 894 naar rij 895 gekopieerd worden.
Dit wordt vervolgens herhaald totdat ale x'en verwijderd zijn.
Nu heb ik het volgende probleem:
Als er meerdere x'en staan bijvoorbeeld in 20 rijen van de 60 en ik voer vervolgens de macro uit dan komt het vaak voor dat er een stuk of 6 verwijderd worden maar dat daarna de macro stopt. Vervolgens moet de macro nog een keer (of meerdere keren) uitgevoerd worden om de rest van de x'en te verwijderen. Nu vroeg ik me af hoe dit komt. Het is nogal willekeurig; de ene keer worden er bijvoorbeeld 5 rijen verwijderd, de andere keer weer 4, etc.
Ik gebruik de onderstaande macro:
Sub Knop_VerwijderX_click()
With Sheets("Huidige status") 'kijkt in sheet "Huidige status"
.Protect UserInterfaceOnly:=True 'zet beveiliging uit
.EnableAutoFilter = True
End With
Dim c As Range
For Each c In ActiveSheet.Range("B:B") 'kijkt in Kolom b
If LCase(c.Value) = "x" Then 'wanneer in kolom b de waarde "x" voorkomt
ActiveSheet.Rows(c.Row).EntireRow.Delete 'dan hele rij verwijderen
Range("A894:Z894").Select 'selecteer cellen A894:z894
Selection.AutoFill Destination:=Range("A894:Z895"), Type:=xlFillDefault 'kopieer formules van A894:z894 in rij 895
Range("B1").Select 'selecteer b1
End If
Next
End Sub
alvast bedankt!
Laatst bewerkt: