• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

macro stpa voor stap

Status
Niet open voor verdere reacties.

doemaarwat

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2009
kan ik mijn macros zo laten uitvoeren zodat ik stap voor stap kan bekijken wat er gebeurt?
Zo ja hoe moet dat dan.

Groeten Harry

Hi Harry,

In je VBA-CODE [F8] drukken, dan doorloopt deze de macro stap voor stap !

Joske

Dank maar

dank jullie voor antwoord .
Maar ik zal mijn vraag iets verduidelijken.
Ik denk dat ik de opdrachten in de macro in de verkeerde volgorde laat uitvoeren.
Maar kan niet vinden waar.
nu wil ik graag in de sheets zien wat er gebeurd en wanneer dit lukt wel maar dat gaat veel tesnel het is niet tevolgen.
Kan ik dit vertragen of stap voor stap
ik gebruik exel 2007 engels

met vriendelijke groet
Harry

dank jullie voor antwoord .
Maar ik zal mijn vraag iets verduidelijken.
Ik denk dat ik de opdrachten in de macro in de verkeerde volgorde laat uitvoeren.
Maar kan niet vinden waar.
nu wil ik graag in de sheets zien wat er gebeurd en wanneer dit lukt wel maar dat gaat veel tesnel het is niet tevolgen.
Kan ik dit vertragen of stap voor stap
ik gebruik exel 2007 engels

met vriendelijke groet
Harry

Regel per regel, met F8, is echt de traagste manier. Je kiest zelf wanneer je verder gaat met de volgende regel / instructie.

Wat dan wel nodig is, is steeds schakelen tussen weergave van de projectcode en het werkblad.
In de projectweergave F8 drukken en op het werkblad naar het resultaat kijken.
Dan weer naar het project (ALT+F11) en dan weer F8 voor de volgende stap etc.
Tot je de fouten eruit hebt.

Om varibalen te volegn is het soms ook handig deze tijdelijk uit te lezen met een messagebox en depbug print

Ook kan het zetten van onderbrekingspunten handig zijn.(klik op de verticale balk voor de opdracht)
De code loopt dan tot dat punt en dan kun je kijken wat er precies gebeurt is. De waardes van de variabelen etc is dan te zien door er met de muis over heen te zweven.

Laatst bewerkt:
Of door het venster Lokale variabelen te gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan