Macro tabellen toevoegen onder 'categorie'

Status
Niet open voor verdere reacties.

WMJlut

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 nov 2018
Berichten
4
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag over VBA.

Ik ben bezig met een macro te maken om d.m.v. een actieknop tabellen inclusief opmaak onder een bepaalde categorie aan te maken, zie mijn voorbeeld bestand voor een simplistische versie.

Nu is het mij gelukt om d.m.v. macro opnemen de twee knoppen te maken om tabellen aan te maken onder de juiste categorie, echter als ik de knoppen een aantal keren gebruik lopen ze vast of worden de tabellen onder de verkeerde categorie aangemaakt. De macro houdt geen rekening met eerder aangemaakte tabellen.

Mijn doel is dat als ik een nieuwe tabel aanmaak voor categorie 1, de tabel verschijnt onder de laatste tabel van categorie 1 met 2 blanco rijen aan de boven- en onderkant. Hetzelfde geldt voor de tabellen voor categorie 2.

Kan iemand mij verder helpen? Ik heb het gevoel dat ik er bijna ben, maar ben geen VBA expert.

Groet
Wessel
 

Bijlagen

  • testbestand.xlsm
    17,1 KB · Weergaven: 26
Is het niet handiger tabellen naast bestaande tabellen toe te voegen ?

Met de macrorecorder opgenomen VBA-code dient ingrijpend te worden herschreven tot echte VBA-code (bijv. zonder 'Select' of 'Activate')
 
Oké, dat is jammer.

Als ze naast elkaar komen, dan is het wel mogelijk zonder te veel te herschrijven?

Anders moet ik maar op zoek naar een andere oplossing.
 
Het is mij totaal niet duidelijk waarvoor je dit zou willen.
Als dat duidelijk is zijn er waarschijnlijk heel veel oplossingen voorhanden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan