• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

macro tabs benoemen en gegevens verplaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

stdik

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2016
Berichten
5
hi allen,

ik heb een excell waarvan ik uit blad1 uit vaste kolom de waarden wil gebruiken om de tabbladen een eigen naam te geven en dan de data van die rij daar naar toe te kopieren.
echter het kan zijn dat deze kolom meerdere malen dezelfde waarde bevat echter de rij wel andere data.
dus de macro moet in de kolom van de waarden eerst kijken of er al een tabblad van bestaat, zo niet dan aanmaken zo ja dan de rijdata toevoegen in het desbetreffende tabblad.

Hoop dat iemand mij op weg kan helpen
 
Met een voorbeeldbestandje die nagenoeg op het echte bestand lijkt (zonder gevoelige info dus) is er vast wel iemand die er iets van kan maken of mee wil denken.
 
Welke gegevens moeten naar een ander eigen blad?
 
de tabbladen moeten de namen krijgen van de personen uit kolom c en vervolgens moet de gehele rij van die persoon worden aangevuld in desbetreffende tabblad.
indien deze gekopieerd zijn kan blad1 "bron"leeg en ingekopieerd worden met een nieuw aangeleverd bestand met zelfde layout om zodoende regelmatigg de tabbladen te kunnen vullen met data van de personen.
kan echter voorkomen dat er een nieuwe naam bij zit die dan een eigen tabblad moet krijgen
 
edmoor, super dat is inderdaad de bedoeling.

even een vraagje: kan het ook door niet te kopieren maar door te verplaatsen van de rijen? dan is direct het bron blad leeg
 
Dat hoeft niet.
Zet na de regel met .Activate het volgende:
Code:
Cells.ClearContents

Het voordeel is dat mocht er iets mis gaan je niet direct ook de brongegevens kwijt bent.
 
Laatst bewerkt:
Edmoor,

super bedankt! pcies wat ik wilde hebben!
Weer een nuttige dag geweest, heb weer wat bijgeleerd.

bedankt
 
Graag gedaan :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan