• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro tbv opstellen rapportages.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thom91

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 dec 2011
Voor het opstellen van rapportages worden gegevens gedumpt uit Exact met behulp van een query. Alle gegevens worden als 1 grote tabel naar Excel geëxporteerd. Vervolgens worden met draaitabellen afzonderlijke rapportages gemaakt op basis van deze tabel. Elke eigenaar krijgt een aparte rapportage.

Binnen de tabel komen een heel aantal gegevens naar voren. De begroting is opgesteld op projectniveau en aan deze projecten hangen allerlei parameters (kostenplaats, kostendrager, eigenaar enz.). Een eigenaar is verantwoordelijk voor een aantal van deze projecten en heeft dus alleen inzicht in deze projecten nodig bij zijn rapportage.
Nu wordt de rapportage opgesteld door verschillende selecties te maken per rapportage, bijvoorbeeld door te filteren op kostenplaats en kostendrager. Dit is echter nogal bewerkelijk en een eigenaar heeft de mogelijkheid om projecten van zijn collega’s te bekijken (slechts een kwestie van aanpassen filters).

Eigenlijk zou ik met behulp van een macro de verschillende rapportages op willen stellen door per rapportage aan te kunnen geven dat alleen de gegevens van een betreffende eigenaar uit de tabel opgehaald moeten worden. Ik weet alleen niet precies hoe ik dit aan kan pakken.
Zou iemand mij hier mee kunnen helpen?

Mvg,
Thom

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan