• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

macro toekennen

Status
Niet open voor verdere reacties.

coolsluc

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2013
Aan alle forum gebruikers:
Ik zou een macro willen maken en deze toekennen aan een dubbel werkende knop (zie bijlage);
de bedoeling is na gebruik macro (blad ledigen) dat ik met de dubbele knop 1maal aan te klikken 4 rijen extra zichtbaar maak of verberg naargelang
het aantal deelnemers tot een totaal van 200 rijen.

ps:macro( blad ledigen) is reeds gemaakt maar hoe moet ik deze met de knop tafel toevoegen/verbergen laten werken per 4 rijen nu verbergt of voegt hij steeds alle rijen gelijk(misschien stop per 4 rijen)dit is voor mij een raadsel (of is dit niet mogelijk)
Wie kan mij helpen A.U.B.

mvg,Luc

Bekijk bijlage 184652

Laatst bewerkt:
formule macro

Bedankt Sylvester (werkt perfect)alleen spijtig dat ik de macrotaal?? niet versta-->dit gaat mijn petje te boven!!
ps:nog een vraagje:is het mogelijk om de kolommen met formules te beveiligen zodat er bij het invullen van de gegevens er geen (per vergissing)
formules kunnen gewist worden,is dit mogelijk in de macro of moet dit anders gebeuren (graag en beetje uitleg A.U.B) zodat ik dit ook in andere excel files kan gebruiken!!
alvast bedankt voor de geleverde oplossing.

mvg,Luc

Bekijk bijlage 184744

Laatst bewerkt:
als je een beetje engels kan dan is zo'n macro redelijk te begrijpen.
er staat een klein beetje toelichting bij een van de macrootjes.

in de module thisworkbook is dit toegevoegd om de formules te beschermen:
Code:
Private Sub Workbook_Open()
    With Sheets("prijskamp")
        .Unprotect
        .Cells.Locked = False
        .Cells.SpecialCells(xlCellTypeFormulas).Locked = True
        .Protect
    End With
End Sub

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Beste Sylvester,bedankt voor de oplossing.
ps:tevens bedankt voor de uitleg bij de macro,deze zal mij in toekomst op weg helpen bij aanmaak nieuwe macro's
(indien nog hulp nodig laat ik wel iets weten).

Mvg,Luc

Sylvester,mijn vraag was bijna onderweg(opgelost nu) Bedankt.

Mvg,Luc

Is het mogelijk om de macro knoppen verbergen/toevoegen mee met het blad te laten gaan om bij het toevoegen/verbergen van een tafel (bij groot aantal deelnemers)niet te veel te moeten scrollen???
ps:Het is een plezier om mee te werken, maar misschien droom ik luidop voor deze vraag!!
alvast bedankt (mogelijk of niet).
OF is het mogelijk om de macroknoppen in de menubalk bovenaan te plaatsen (altijd te gebruiken)??

Mvg,Luc

Bekijk bijlage 184880

Laatst bewerkt:
Sylvester,bedankt voor de aangereikte oplossing,intussen heb na lang zwoegen de macroknoppen kunnen toevoegen aan de menubalk.
ps:De laatste loodjes wegen het zwaarst:nu zit ik met het volgende probleem,wanneer ik de macro blad ledigen gebruik krijg ik steeds de foutmelding
FOUT 1004 TIJDENS UITVOERING: maar ik krijg het niet opgelost, kun jij eens naar de macro kijken A.U.B
deze moet altijd kunnen gebruikt worden ook als er geen rijen zijn toegevoegd!!

Mvg,Luc

Bekijk bijlage 185055

Laatst bewerkt:
zet bovenin macro2:
Code:
ActiveSheet.Unprotect
zet onderin macro2
Code:
ActiveSheet.Protect

ps die knoppen kan ik niet vinden

Laatst bewerkt:
Sylvester,de werking is O.K.
ps:de knoppen bovenaan de werkbalk zijn enkel geschreven tekst tafel verbergen,tafel toevoegen en blad ledigen

Alvast bedankt voor de geleverde inspanningen.

mvg,Luc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan