• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro toevoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

vandee01

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2008
Ik ben een leek op het gebied van macro's in excel.
Hoe kan ik een macro toevoegen in een bestaande Macroknop op de werkbalk.

groetjes,

Eddie

Eddie, Wat bedoel je met "een macro toevoegen in een bestaande Macroknop"?

Als je een macro hebt - bijvoorbeeld door bepaalde acties op te nemen - dan krijgt die macro een naam. Ga naar de VBA editor (toest bijvoorbeeld Alt+F11 in) en dan zie je een links module staan met daarin de door jou gemaakte macro. Deze macro heeft een naam die je zelf hebt opgegeven bij de start van de opname. Standaard is die "macro1"...

Rechtermuis klikken op de knoppenbalk en dan "Customize" o.i.d. selecteren. Dit hangt van de taal af; bij mij is die Nederlands.
Nu kun je een knop toevoegen die onder de categorie Macro valt. Als het goed is zie je je eigen macro staan in die categorie, en kun je die als een knop toevoegen (via drag&drop).

Succes! :thumb:

Hoi Etri,

Ik ben misschien wat onduidelijk.

Ik heb mijn macro's opgeslagen in : Macro's_van_Eddie.xls op de U-schijf

Ik wil een macro toevoegen die heet : In Lege rijen weg1.xls (Staat ook op de U-schijf)

Ik krijg de macro lege rijen.xls niet toegevoefd in Macro's_van_Eddie.xls.

Zie bijlagen

Wat doe ik fout ?

Eddie

Bijlagen

Als ik het goed begrijp wil jij gewoon alle macro's van lege rijen kopiëren naar macro's van eddie.
Open beide bestanden en open daarna de visual basic editor.
Links zul je alle macro's van beide bestanden zien staan.
Maak een nieuwe module in macro's van eddie en gebruik de copy/paste om alle macro's over te brengen.
Voor de maro's achter de buttons open het userform en dubbelklik op de gewenste button op het formulier, daardoor worden de macro's getoond en kunnen ze ook simpelweg gekopiëerd worden.

Warme bakkertje,

Dit lukt me echt niet

Kun jij dit voor mij fikden ?

Eddie

Vandee01, Je moet in je VBE je 'project explorer' open hebben staan. Als je dan beide .xls bestanden hebt geopend zal je ze ook daar terug zien (als VBA project). Vervolgens is het echt alleen een kwestie van de betreffende module oppakken met je muis en doorslepen naar het project waar je 't wilt hebben (en daar dus je muisknop loslaten = drag and drop).

Groet, Leo

Laatst bewerkt:
Dit lukt me echt niet
Kun jij dit voor mij fikden ?

In de bijlage het bestand "Macro's van Eddie" retour met daarin ook de macro uit het tweede bestand dat je plaatste. Die macro - meer_rijen() genaamd - is gekoppeld aan een opdrachtknop, die knop heb ik dan ook maar even op blad1 geplaatst. Er is ook een een formulier aan de macro gekoppeld en dat is uiteraard ook gekopieerd.
In "Macro's van Eddie" zijn ook de tabbladen zichtbaar gemaakt (die waren verborgen).

Aanvulling: als je macro's in meerdere Excelbestanden wil gebruiken of altijd beschikbaar wil hebben, dan kun je die het best opslaan in de persoonlijke werkmap (Persnlk.xls).

Laatst bewerkt:
Beste Zatpar,

Perfect hoe je het gedaan hebt.

Kun je van die andere macro's ook een knop maken .

Ik zou je zeer dankbaar zijn.

Eddie

Zie bijlage.
Aan de macro's zijn ook sneltoetsen verbonden.
Behalve door op de knoppen te klikken, kun je ze ook in werking stellen als volgt:

macro1: Ctrl-i (dwz: Ctrl-toets ingedrukt houden en op i drukken)
macro2: Ctrl-o
ozibewerking: Ctrl-q
meer_rijen: ctrl-z

Kan je de vraag nog even op opgelost zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan