• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro traag door kop en voettekst

Status
Niet open voor verdere reacties.

cocko

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2009
Berichten
69
Helpers,

Ik gebruik onderstaande code om rijen te verbergen. (misschien niet de mooiste code, maar het werkte...). Nu wil ik op mijn sheet een afbeelding in de koptekst zetten, echter daar wordt mijn macro echt teleurstellend traag van. Is er een mogelijkheid dit probleem te ondervangen?

Sub Macro5()
'
' Macro5 Macro
' rijhoogte '

Sheets("Blad2").Select
Application.ScreenUpdating = False
Application.DisplayAlerts = False
Rows("18:5000").EntireRow.Hidden = False
For i = 18 To Range("a65536").End(xlUp).Row - 6
If Sheets("Blad1").Rows(i).Hidden = True Then
Sheets("Blad2").Rows(i).EntireRow.Hidden = True
End If
Next i

Rows("18:5000").Select
Selection.SpecialCells(xlCellTypeVisible).EntireRow.AutoFit
Range("A1").Select
Application.ScreenUpdating = True
Application.DisplayAlerts = True

End Sub
 
Even nog de oplossing melden voor mensen met hezelfde probleem!

Een echte oplossing is er blijkbaar niet, maar ik maak nu alles in orde op 1 sheet en kopier de complete sheet net voor het printen naar een lege (verborgen) sheet waar de kop en voettekst instaan. Het is een omweg, maar zo behouden mijn macro's wel hun snelheid!
 
het wil wel eens helpen om herberekenen uit zetten
Code:
application.calculation=xlmanual
jouw code
application.calculation=xlautomatic

gr wim
 
Wim,

Nog bedankt voor het meedenken, echter het was niet de oplossing voor mijn probleem maar zorgt wel voor extra snelheid.

Mijn probleem zat overigens niet in de kop- en voettekst, maar in paginaeinden. Blijkbaar blijft excel als je eenmaal op de pagina-einde knop gedrukt hebt de rest van de tijd proberen om dat op de achtergrond bij te houden, vooral het zoomen kost veel energie. Ik heb op een ander forum deze code gevonden en bovenaan in mijn macro gezet en nu draait hij (zelfs vanaf het pagina-einde-voorbeeld) als een trein.

With Sheets("bladnaam").PageSetup
.Zoom = False
.FitToPagesTall = False
.FitToPagesWide = False
End With
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan