Macro uit Persnlk.xls

Status
Niet open voor verdere reacties.

drafabart

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2006
Berichten
33
Hallo allemaal
Ik zit vast bij het volgende probleem.
Ik heb een macro in Persnlk.xls staan.
Telkens er een Excel bestand geopend wordt wil ik dat de macro uit de persoonlijke werkmap uitgevoerd wordt. Nu dacht ik dit te doen door
Code:
Private Sub Workbook_Open()
in Persnlk.xls te zetten en daaronder de macro, maar dan voert excel de macro uit op Persnlk.xls en niet op het bestand dat ik geopend heb.

Kan er mij iemand helpen aub

groeten
 
Hiervoor dien je de Sub in Perslk.xls Public Sub te maken. Vervolgens Kun je de Sub binnenhalen in het onOpen event van een Excel-bestand.

Code:
Private Sub Workbook_Open()

   NaamVanSubUitPerslk.xls

End Sub

Succes,
Erik
 
Laatst bewerkt:
Het is net het Excel-bestand die niet gekend is.
De macro uit Persnlk.xls moet bij eender welk bestand uitgevoerd worden die geopend wordt.

Als volgt...

Ik open een willekeurig Excel-bestand (Test.xls) en door dit willekeurig bestand te openen wordt er een macro uit Persnlk.xls gestart die op Test.xls wordt uitgevoerd.
Ik kan dus niet op voorhand een bestandsnaam opgeven aangezien het telkens om een ander bestand gaat.

Dit staat in het onOpen event van Persnlk.xls
Code:
Public Sub Workbook_Open()
             zagenV2.FilterAlgemeen
End Sub
Werkt tot hier maar de foutmelding komt er wanneer de macro(FilterAlgemeen) start waarin onderandere verwezen wordt naar de naam van een werkblad die dus niet in Persnlk.xls staat maar in het bestand die ik opende.
Kun je volgen??

vriendelijke groeten
 
Laatst bewerkt:
Het onOpen() event van Persnlk.xls hoef je niet te gebruiken.
Als je een persoonlijke macro start werkt deze automatisch met de objecten van het actieve werkboek.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan