macro uitvoeren als aan een bepaalde voorwaarde voldaan is

Status
Niet open voor verdere reacties.

john wings

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2009
Wanneer ik op mijn kalender in excel duw, verschijnt die datum in een bepaalde cel: ik zou nu willen bereiken dat wanneer deze datum overeenkomt met een andere te bepalen cel dat er dan een macro uitgevoerd wordt. Kan er iemand mij deze code bezorgen?
Alvast bedankt voor de reactie.

john wings,

Ik weet het niet zeker maar de kans is groot dat wat jij wil hier staat.

john wings,

Ik weet het niet zeker maar de kans is groot dat wat jij wil hier staat.
Nee, dit is niet echt wat ik wil bereiken, zal trachten het een beetje te verduidelijken.
in het voorbeeld zie je dat ik een ganse lijst heb die iedere keer begint met een datum. Wat ik nu wil bereiken is dat wanneer ik op een bepaalde datum in die kalender druk dat de kolom waarin die datum staat bovenaan mijn scherm getoond wordt, zodoende dat ik direct afspraken kan beginnen geven in de tabel van die dag. In mijn origineel bestand heb ik al bekomen dat waar ik ook klik de kalender zichtbaar weergegeven wordt in de h kolom.
Alvast bedankt voor de moeite.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
john wings,

Ik heb het nu begrepen maar kan je helaas niet helpen.
Dit is echt voor een expert in VBA.

Wat me trouwens opviel is dat de kalender vast staat. (niet zwevend zodat hij mee loop als je het blad verschuift)

Ik wens je veel succes.

Verwar jij in je vraag een kolom (vertikaal) niet met rij (horizontaal) ?

Verwar jij in je vraag een kolom (vertikaal) niet met rij (horizontaal) ?

Inderdaad, ben een beetje te snel geweest bij het stellen van de vraag, het moet inderdaad de rij zijn waarin de datum staat, die bovenaan het scherm moet komen en niet de kolom.

john wings,

Ik heb het nu begrepen maar kan je helaas niet helpen.
Dit is echt voor een expert in VBA.

Wat me trouwens opviel is dat de kalender vast staat. (niet zwevend zodat hij mee loop als je het blad verschuift)

Ik wens je veel succes.
In mijn origineel bestand loopt de kalender ondertussen wel mee als ik naar beneden scroll.

Wat je wil is overbodig.
Kijk eens hier voor een eenvoudige oplossing.
De geselecteerde datum dubbelkllikken leidt tot de invoer van die datum in de gewenste cel.

snb,

Als ik het goed begrepen heb is het de bedoeling om in de kalender een datum te prikken en dat hij dan naar die betreffende cel met die datum gaat.

john wings,
In mijn origineel bestand loopt de kalender ondertussen wel mee als ik naar beneden scroll.
Dat is inderdaad beter.

snb,

Als ik het goed begrepen heb is het de bedoeling om in de kalender een datum te prikken en dat hij dan naar die betreffende cel met die datum gaat.

john wings,

Dat is inderdaad beter.
Het is inderdaad de bedoeling dat wanneer ik op de kalender een bepaalde datum aanklik, de rij met die datum in, bovenaan het scherm getoond wordt. Ik heb een aantal macro's opgenomen die dit bewerkstelligen, nu is het alleen nog de bedoeling om een voorwaarde te koppelen aan deze macro's. wanneer ik op een datum klik in de kalender, komt deze datum in cel z1 te staan. ik zou nu willen definieren dat wanneer deze cel z1 gelijk is aan bv cel a1, er een bepaalde macro uitgevoerd wordt. Ofwel zou er automatisch moeten gezocht worden in kolom A en als er een gelijke datum moest gevonden worden als in cel Z1, moet deze rij uit kolom a weergegeven worden.
Alvast bedankt voor de reactie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan