Roeland035
Gebruiker
- Lid geworden
- 30 mrt 2015
Beste forumleden,
Ik moet regelmatig een paar excel bestanden (.CSV) openen, filteren en opslaan als .xlsx formaat.
Ik heb er al naar gekeken en de macro werkt wanneer ik een knop maak in hetzelfde tabblad en de macro laat uitvoeren.
Mijn vraag is nu of ik niet een macro kan maken die deze macro uitvoert op alle bestanden in een bepaalde map.
Ik heb al het één en ander geprobeerd, maar zonder succes.
Dit is wat ik tot nu toe heb:
Het stuk dat rood gekleurd is, is de macro die ik voorheen gebruikte en ook daadwerkelijk werkt, maar dan wel dmv een knop toe te voegen in elk bestand.
De code hierboven werkt echter niet, hij vervormd het gehele bestand en doet de raarste dingen en loopt uiteindelijk vast.
Ik moet regelmatig een paar excel bestanden (.CSV) openen, filteren en opslaan als .xlsx formaat.
Ik heb er al naar gekeken en de macro werkt wanneer ik een knop maak in hetzelfde tabblad en de macro laat uitvoeren.
Mijn vraag is nu of ik niet een macro kan maken die deze macro uitvoert op alle bestanden in een bepaalde map.
Ik heb al het één en ander geprobeerd, maar zonder succes.
Dit is wat ik tot nu toe heb:
Code:
Sub werkuithanden()
c0 = "C:\Users\RoelandvHouten\Dropbox\Saxion School\Leerjaar 2\Stage 1\Informatie\Macro Test\"
c1 = Dir(c0 & "*.CSV")
Do Until c1 = ""
Workbooks.Add c0 & c1
With ActiveWorkbook
[COLOR="#FF0000"]Rows("1:1").Select
Selection.AutoFilter
Dim gevraagd As String
gevraagd = InputBox("Letter productgroep? ", "zoeken")
ActiveSheet.Range("$A$1:$AJ$50000").AutoFilter Field:=2, Criteria1:=gevraagd + "*", Operator:=xlFilterValues
ActiveSheet.Range("$A$1:$AJ$50000").AutoFilter Field:=29, Criteria1:=">=5", _
Operator:=xlAnd[/COLOR]
.SaveAs Replace(c0 & c1, ".xlsx", "001.xls")
.Close False
End With
c1 = Dir
Loop
End Sub
Het stuk dat rood gekleurd is, is de macro die ik voorheen gebruikte en ook daadwerkelijk werkt, maar dan wel dmv een knop toe te voegen in elk bestand.
De code hierboven werkt echter niet, hij vervormd het gehele bestand en doet de raarste dingen en loopt uiteindelijk vast.