• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro-uitwerpsel van max. 30 karakters

Status
Niet open voor verdere reacties.

Excelproblem

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2015
Heey,

Sinds kort werk ik met macro's in excel en ben daar nog niet erg thuis in.
nu heb ik het volgende probleem:

Ik heb ingevoerd in excel dat als je op een object klikt in een vakje een bepaald woord te zien krijgt.
Ik heb hiervoor de volgende formule gevonden:

PHP:
Sub Objectnaam1()
Range("A1").Value = Application.Caller
End Sub

Sub Objectnaam2()
Range("A1").Value = Application.Caller
End Sub

Objectnaam 1 heeft bijvoorbeeld 15 tekens (karakters) en 2 heeft er 35.
Nou is echter het probleem dat ik als uitwerp max. 30 tekens krijg. gevolg: de laatste 5 staan er niet bij.
Hoe los ik dit op??? Ik heb geprobeerd met Data>Validation. Daar lukte het me niet.

Groetjes Excelproblem

De naam van een object mag maximaal 31 karakters zijn. Je kan een object dus geen naam van 35 karakters geven. Application.Caller kan daarom nooit meer dan dat maximum terug geven.

Laatst bewerkt:
Heey,

edmoor
De naam van een object mag maximaal 31 karakters zijn. Je kan een object dus geen naam van 35 karakters geven. Application.Caller kan daarom nooit meer dan dat maximum terug geven.

Ik weet niet hoe het kan hoor, maar als ik het selectievenster open krijg ik gewoon alle 35 tekens te zien.
Maar bedankt voor je reactie. ik ga ze aanpassen.

Groetjes Excelproblem

Het staat in de specificaties van Excel 2003 en hoger. Welk selectievenster bedoel je?

Het staat in de specificaties van Excel 2003 en hoger. Welk selectievenster bedoel je?`

Wanneer je op een object klikt, ga je naar opmaak en klik je op selectievenster (excel 2010)

Daar kan je Alternatieve tekst ingeven. Standaard staat daar de naam van het object. De naam zelf bepaal je in het naamvak van Excel. Klik met rechts op het object, dan staat de naam dus links bovenin. Daar waar je ook een bereik een naam kan geven. Daar kan je de naam van een object ook wijzigen, met een maximum van 31 karakters.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan