• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro: Vanaf Main excel bestand meerdere macro's uit andere excel bestanden uitvoeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

phwac

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2013
Hallo iedereen,

Met veel hulp van jullie ben ik al aardig ver gekomen. Ik heb op verschillende forum's gezocht in de hoop dat dit mogelijk is, maar ben het tot nu toe nergens tegengekomen.

Ik ben benieuwd of het volgende mogelijk is:
- In een main excel bestand, 1 macro knop: die één voor één verschillende excel bestanden opent (in de achtergrond) en de macro's die daarin verwerkt zijn één voor één uitvoert.
- Let wel op: Sommige macro's die in de sub-mappen zitten verwerkt nemen aardig tijd in beslag totdat ze uitgevoerd zijn.
- Dus eigenlijk moet de main excel bestand weten wanneer 1 macro volledig is uitgevoerd en dan ook nog eens als backup paar seconden wacht en dan pas naar de volgende macro in dat bestand gaat.

Situatie beschrijving:
De macro moet langs ongeveer 10 verschillende bestanden die ieders op verschillende locaties vindbaar zijn (op Sharepoint), daar opent die een excel bestand, in dit bestand zijn meestal 4 macro's te vinden die uitgevoerd dienen te worden.

De volgende macro's heb ik al gevonden:
- Save bestand
- Sluit bestand af.

Dus wat ik moet weten is:
- Verschillende excel bestanden openen (liefst op de achtergrond),
- Hoe ik de macro's in dat excel bestand één voor één kan oproepen met daarin een veiligheidsmarge van XX seconden
- Macro moet zelf weten wanneer de macro in de sub categorie afgerond is en dan naar de volgende te stappen.
- Wanneer alle macro's in bestand 1 afgerond zijn door te gaan naar het volgende bestand.

Zoals ik al aan het begin zij, ik weet niet of dit mogelijk is.

Met vriendelijke groet,
Phwac

Waarom zou je al de aan te roepen macro's niet in het bestand met de startende macro zetten ?

Je kunt de start van een specifieke macro afhankelijk maken van de naam van het juist geopende bestand.
Dat lijkt me handiger dan in allerlei verschillende bestanden macro's zetten.

Oké, kijkt dat wist ik niet. Hoe voer je deze controle dan uit met een Macro? (als een sheet geopend is dan pas de bewuste macro uitvoeren)

De reden waarom ik dit wil doen is, zodat ik dan precies kan volgen als ergens in het proces een handeling verkeerd uitgevoerd wordt of niet. (circa 70 man zal met de onderliggende documenten werken).

Ik ga dit verder onderzoeken. Bedankt.

Bijvoorbeeld:

Code:
Sub M_snb()
   for j=1 to 10
     with getobject("G:\OF\bestand" & j & ".xlsx")
        select case j
        case 1
           macro1
        case 2,3,4
           macro2
        case else
           macro3
        end select
        .close 0
     end with
   next
end sub