Macro/VBA: Excel; enkel tabblad opslaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

eelcootjuh

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2009
Beste,

Ik ben bezig met een excelsheet en nu heb ik een tabblad en hierin heb ik een knop opgenomen welke het hele document op slaat. Echter vraag ik mezelf af of ik ook alleen dit specifieke tabblad op kan slaan. Heb nu het volgende:

Code:
Sub SaveIt()
Dim ck As Boolean
' SaveIt Macro
' Macro developed 11/6/2001 by Rick E
If newName = "" Then
str1 = Wk
Else
str1 = newName
End If
ck = Application.Dialogs(xlDialogSaveAs).Show(str1)
If ck = True Then
newName = ActiveWorkbook.Name
End If
End Sub

Weet iemand dus hoe ik een excel-bestand krijg met alleen het tabblad waar deze knop op staat.

Alvast vriendelijk bedankt,

Eelco

je kunt SAVEAS aanroepen op je worksheet ipv op de workbook.

activeworksheet.saveas(FileName:=test.xls)

Hoe moet ik deze dan in de macro zetten? Want ik heb nu e.e.a. geprobeerd, maar daar krijg ik continu foutmeldingen op. :o

Alvast bedankt!

Eh eerste aanpassing:

activesheet.saveas(FileName:="test.xls")

moeten natuurlijk wel haakjes om (mijn fout). Ik begrijp je eerste macro niet helemaal. Hoe moet de file gaan heten? je kunt de file ook saven onder de naam van de tab, of de inhoud van een bepaalde cel

Laatst bewerkt:
Het is voor een planning, dus iedere keer zal hij een andere naam krijgen. We moeten dus zelf een naampje aan het document geven. Ik ben hier niet zo sterk in, heb wel eens iets gehad op school, maar dat is al even geleden. Hoe moet ik deze regel nu invoegen?

Kun je niet automatisch een unieke naam creeren? zoals de tijd meesturen?

Code:
naam = ActiveSheet.Name & Format(Date, " dd-mm-yyyy") & Format(Time, " hh:mm:ss")
ActiveSheet.SaveAs(FileName:=naam)

De file heet dan "werkbladnaam" + "datum" + "tijd". Tenzij je meer dan eens per seconde saved krijg je altijd een unieke naam

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan