• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro verbergen kolommen werkt niet goed

Status
Niet open voor verdere reacties.

hessell

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2006
Berichten
73
Dag,

Ik in de macro overzicht aflopende contracten verschillende rijen laten verbergen.
Als ik echter op de knop druk verdwijnen er ook andere rijen die niet in de macro opgenomen zijn.

Wat doe ik verkeerd?
 
Die rijen "verdwijnen" doordat je de autofilter actief zet in je code. Zonder verdere uitleg van de opzet en bedoeling kan ik daar geen zinniger antwoord op geven. Haal de autofilter code eruit en je rijen blijven zichtbaar (of pas je autofilter aan zodat hij doet wat je wilt).
 
Bedankt voor je antwoord Finch.

Maar het lukt me nog steeds niet. ook niet als de autofilter is uitgeschakeld.

Doe ik nog iets verkeerd?
 
Hallo Hessell,

De reden dat er ook niet bedoelde kolommen verborgen worden, wordt veroorzaakt doordat je gebruik maakt van samengevoegde cellen. Kijk maar eens naar welke kolommen er mee verborgen worden: juist die kolommen die ook in in enige rij een cel hebben die samengevoegd is met een cel in een kolom die je verbergt.
Oplossing: geen gebruikmaken van samengevoegde cellen, of, maar dat vraagt even wat meer werk, de kolommen niet hide, maar de breedte ervan verkleinen naar bijv. 0,1, maar dan moet je wel voorafgaand aan het hiden de breedte van dat moment even vastleggen, om bij het unhiden weer de oorspronkelijke breedte te kunnen terug zetten.

Kijk in dit verband ook eens op
http://members.chello.nl/g.hendriksen/roostervb.htm en dan bij het stukje over selektief printen.

Groeten
Thoralf
 
ook niet als de autofilter is uitgeschakeld.

Je hebt het toch over de code van autofilter en niet over de menu optie?
Bijgevoegd je bestand waar ik dat deel van de code heb uitgeschakeld. Dat is dus niet het gewenste resultaat? Wat dan wel?
 

Bijlagen

  • helpmijFINCH.rar
    35,7 KB · Weergaven: 49
Zoals Thoralf zegt. Merged cells zijn het probleem, excel verbergt alle kolommen die deel uitmaken van de merged cells
 
Bedankt allen die op deze vraag gereageerd hebben!
Simpel, maar ik was er zelf niet op gekomen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan