• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

macro vertaalt mijn formules

Status
Niet open voor verdere reacties.

MJONK

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2008
Goedemorgen allemaal,

Ik ben bezig met een macro die ervoor zorgt dat mijn formules behouden blijven wanneer een andere macro uitgevoerd wordt;

onderstaand de code:

Sub Macro1()
'
' Macro1 Macro
'

'
Range("D3:D50,L3:l50,D53:D100,L53:L100,D103:D194,L103:L194").Replace What:="=", Replacement:="#", LookAt:=xlPart, _
SearchOrder:=xlByRows, MatchCase:=False, SearchFormat:=False, _
ReplaceFormat:=False
End Sub

Het probleem is echter; als ik deze macro uitvoer gebeurd er iets teveel; mijn nederlandse formules worden omgezet in de engelse varianten.

Iemand een idee wat dit veroorzaakt?

Alvast bedankt.

Even advocaat van de duivel spelen:

Waarom zou je een macro moeten gebruiken om de formules te behouden wanneer een andere macro wordt uitgevoerd?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

de macro verwijdert enkele kolommen uit een sheet om de gegevens te ordenen,

hierdoor wordt een bereik in de formule in het andere tabblad aangepast van kolom B naar kolom C.

Het probleem is daarbij trouwens dat ik een groot gedeelte van die macro opgenomen heb en delen aan elkaar geplakt heb.

Ik ben erg blij dat deze goed werkt en ben dus een beetje angstig om hieraan te gaan prutsen.

Laatst bewerkt:
Het probleem is daarbij trouwens dat ik een groot gedeelte van die macro opgenomen heb en delen aan elkaar geplakt heb.

Ik ben erg blij dat deze goed werkt en ben dus een beetje angstig om hieraan te gaan prutsen.

Als je een kopie gebruikt, dan hoef je niet te prutsen aan het origineel.
Eventueel kan je vaste verwijzingen maken met $-tekens.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

ik heb het geprobeerd met een dollarteken, maar deze wordt ook veranderd door excel wanneer er kolommen ingevoerd of verwijderd worden.

Zijn de formules ingewikkeld en/of groot?
Je zou ze ook via VBA kunnen laten maken.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

niet echt, ben nu niet op mijn wekr maar de formule is alsvolgt;

afronden.boven(som.product(B:B enz.

niet heel erg moeilijk, is er ergens een uitleg over hoe ik dit precies doe met vba?

moet de formule gewoon ingevoerd worden? aangezien elke formule net eventjes verschilt (doelcel).

alvast bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan