• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro verwijderen rij

Status
Niet open voor verdere reacties.

BuSTeD

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2007
Ik had volgende vraag.

Ik heb in bijlage een excel bestand gestopt. Hierin worden gegevens ingestopt. Bestaat er een macro waarbij een rij kan verwijderd worden alle info onder de verwijderde rij schuift naar boven MAAR de pagina afmeting ( die vast ingesteld stond ) moet opnieuw dezelfde grote hebben, dus het bestand moet in feite onderaan ( waar de laatste tekst staat ) een blanco regel toevoegen.

Kan dit ?

Via onderstaande macro wordt een regel verwijderd en 1 regel onderaan toegevoegd.

Code:
Sub Verwijderen()
ActiveCell.Delete
Range("35:35").Rows.Insert
End Sub

Met vriendelijke groet,

Roncancio

alvast bedankt voor me te helpen, maar wanneer ik de button instel, en ik selecteer een rij om de te verwijderen, dan verwijderd hij enkel de eerste cel. Hetgeen onder de verwijderde cel stond schuift op naar boven, maar op het einde van de lijst zie ik dat de lijst zijn instellingen verliest ( zie bijlage ). Je moet maar eens naar onder scrollen ron. Ik zou graag hebben dat hij zijn pagina instelling behoudt en dat hij enkel rijen kan verwijderen geen enkele cel

Alvast bedankt !

Bijlagen

Volgens mij wordt er een cel verwijderd, maar geen rij. Daarom gebruik ik in een ander bestand:
Code:
Sub verwijder()
    Application.ScreenUpdating = False
    Rows(ActiveCell.Row).Delete Shift:=xlUp
    [A33:I33].Select
    Selection.Copy
    Selection.Insert Shift:=xlDown    
    Application.ScreenUpdating = True
End Sub

Laatst bewerkt:
Ron,

ziet er mooi uit, nu delete hij de volledige rij, de onderste gegevens schuiven mee op maar de laatste lege cel verliest de instellingen (nl. omrandingen, uitlijningen ) Kan je dit ook nog aangepast krijgen ?

Had het al ontdekt en aangepast

het spijt me ron maar aan de onderkant doet hij het nog niet

Je bedoelde dat de hoogte niet werd aangepast, heb ik maar afgeleid uit je summiere melding.

Deze doet dat ook:
Code:
Sub verwijder()
    [A34:I34].Copy
    [A34:I34].Insert Shift:=xlDown
    Application.CutCopyMode = False
    Rows("34:36").RowHeight = 40.5
    [A1:B1].Select
End Sub

Ron,
mijn excuses voor mijn summiere uitleg maar onderaan de lijst rij 36, dit is mijn laatste rij van mijn pagina die ik wil. Als ik je macro laat lopen bv. rij 5 verwijderen, verwijderd hij de hele rij ( wat heel goed is ), maar onderaan zien we dat rij a36 niet dezelfde instellingen krijgt als rij a35 ( niet inhoudelijke maar uiterlijk ) de lijn krijgt geen witte kleur en geen omrandingen. Graag zou ik dit wel willen zien.

Hopelijk kan ik het een beetje verwoorden wat ik graag zou zien.

Mvg

Ron,

was nog vergeten melden, ik heb het over de bijlage lijst.xls

mvg

Ik zie geen verschil tussen 34 en 35, dus volgens mij gebeurt er wat je wilt. Anders begrijp ik het kennelijk niet.

Bijlagen

Ron,

alvast bedankt voor je geduld :)

maar wanneer ik volgende code gebruik

Sub verwijder()
[A33:I33].Select
Selection.Copy
Selection.Insert Shift:=xlDown
End Sub

Krijg ik onderaan niet hetgeen ik wil. Dus op het tabblad wil ik A1 tot I36 als vaste pagina hebben, ik heb een macro gemaakt dat wanneer de pagina klaar is deze geexporteerd wordt naar Outlook om zo door te mailen. Maar tijdens de dag dient de gebruiker soms rijen te verwijderen ( een rij is een opdracht ) daar de opdracht afgewerkt is, maar de pagina in excel moet zijn vaste layout blijven behouden dwz wanneer een rij ( bv rij 3 ) verwijderd wordt moeten alle andere rijen achter 3 tot en met 36 een rij opschuiven naar boven + moet de macro achteraan ( dus op rij 36 een lijn invoegen met dezelfde layout als rij 35 maar wel leeg ( dus kan een nieuwe opdracht aan toegevoegd worden )

Zo zie ik het systeem.

Momenteel met deze macro creërt hij achteraan geen nieuwe rij met dezelfde layout als de voorgaande maar zonder inhoud.

BuSTeD,

bedoel je zo?

Bijlagen

haije,

alvast bedankt, maar hoe noemt de macro die je gemaakt hebt want het formulierbesturingselement staat er niet meer op :)

BuSTeD,

ik heb alleen bijlage Lijst.xls uit post #12 gedownload en aangepast en daar zat geen knop in.

Nu heb ik ook een knop toegevoegd, zie bijlage ...

Bijlagen

en wat is de naam van de macro ? dan kan ik die kopiëren in een ander bestand

alvast bedankt voor de hulp

verwijder:

Code:
Sub verwijder()
    [A34:I34].Copy
    [A34:I34].Insert Shift:=xlDown
    Application.CutCopyMode = False
    Rows("34:36").RowHeight = 40.5
    [A1:B1].Select
End Sub

NB: de enige wijziging t.o.v. het oorspronkelijke bestand is het eerst toevoegen van regel 36.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan