• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro/Visual Basic

Status
Niet open voor verdere reacties.

JHM Wetzelaer

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2005
Beste excel-experts,

ik ben absoluut niet thuis in visual basic, maar heb wel reeds van jullie mooie oplossingen gezien m.b.t. diverse excel-vragen.
Ik weet niet of dit mogelijk is, maar misschien willen jullie mij hiermee helpen.
In bijgaand bestandje zou (d.m.v. een macro - knop?):
1. een sortering aflopend moeten gebeuren op kolom C;
2. rijen verwijderd moeten worden waarvan de uitkomst in kolom C nul (0) is.
Vervolgens zou de uitkomst (= het totaal bestandje met waardes hoger dan 0) in JPEG moeten worden omgezet (ik heb de plug-in ASAP utilities) en opgeslagen worden in de Mijn afbeeldingen folder.

Heel fijn zou het ook zijn als dit alles door middel van een knop in een handeling zou kunnen gebeuren.

Alvast bedankt voor jullie oplossingen.

Jo Wetzelaer

Bijlagen

Voor deel 1 en 2: dat gaat ook met ASAP utilities

Kijk bij ASAP utitlies naar Columns & Rows > Conditional columns and rows select, hide and delete...

Wigi

Wigi,

Afzonderlijk lukt mij e.e.a. wat ik wil nog wel (ook zonder ASAP Utilities), maar het zou fijn zijn als ik alles in een macro zou krijgen, waaraan ik dan een Button kan koppelen.

Dus afzonderlijk gaat het, maar achter elkaar niet?

Je kan in een procedure andere procedures aanspreken. Die worden dan achter elkaar uitgevoerd.

Wat ik dus niet krijg geregeld in de macro/visual basic is het opslaan van de Range A1 t/m D58 van deze excel-sheet in de map Voorbeelden Afbeeldingen (een van de sub-mappen na Mijn Documenten - Mijn Afbeeldingen).
Sorteren en zorgen dat de nulwaardes wegvallen lukt wel.
Willen jullie hier s.v.p. nog eens naar kijken.
Mijn dank.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan