JHM Wetzelaer
Gebruiker
- Lid geworden
- 14 jan 2005
Beste excel-experts,
ik ben absoluut niet thuis in visual basic, maar heb wel reeds van jullie mooie oplossingen gezien m.b.t. diverse excel-vragen.
Ik weet niet of dit mogelijk is, maar misschien willen jullie mij hiermee helpen.
In bijgaand bestandje zou (d.m.v. een macro - knop?):
1. een sortering aflopend moeten gebeuren op kolom C;
2. rijen verwijderd moeten worden waarvan de uitkomst in kolom C nul (0) is.
Vervolgens zou de uitkomst (= het totaal bestandje met waardes hoger dan 0) in JPEG moeten worden omgezet (ik heb de plug-in ASAP utilities) en opgeslagen worden in de Mijn afbeeldingen folder.
Heel fijn zou het ook zijn als dit alles door middel van een knop in een handeling zou kunnen gebeuren.
Alvast bedankt voor jullie oplossingen.
Jo Wetzelaer
ik ben absoluut niet thuis in visual basic, maar heb wel reeds van jullie mooie oplossingen gezien m.b.t. diverse excel-vragen.
Ik weet niet of dit mogelijk is, maar misschien willen jullie mij hiermee helpen.
In bijgaand bestandje zou (d.m.v. een macro - knop?):
1. een sortering aflopend moeten gebeuren op kolom C;
2. rijen verwijderd moeten worden waarvan de uitkomst in kolom C nul (0) is.
Vervolgens zou de uitkomst (= het totaal bestandje met waardes hoger dan 0) in JPEG moeten worden omgezet (ik heb de plug-in ASAP utilities) en opgeslagen worden in de Mijn afbeeldingen folder.
Heel fijn zou het ook zijn als dit alles door middel van een knop in een handeling zou kunnen gebeuren.
Alvast bedankt voor jullie oplossingen.
Jo Wetzelaer