• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro voor conversie, wie kan dit voor mij maken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

luvene

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2015
Hallo,

Ik zal proberen het uit te leggen, nu ben ik daar vrij aardig in maar kan me voorstellen dat het vragen oproept.
Zie ook de bijlage.

Ik genereer uit een softwarepakket genaamd Metatrader4 voor FOREX (valutamarkt) voor 16 valutaparen een report. Deze word door mij weggeschreven als .txt format.
Dit bestand word daarna ingelezen en omdat het gescheiden is door een "," maak ik er eerst een .txt format van.

De file bestaat uit een aantal kolommen waarvan twee voorzien zijn van datum inclusief tijd. Echter, deze notatie wil ik veranderd hebben in de voor ons gebruikelijke tijd + datum, dus 2 maart 10:30 i.p.v. wat er nu staat 03.02 10:30 Het betreft de kolommen Open Time en Close Time.

Daarnaast wil ik zowel per dag, week als maand cumulatief ergens de resultaten zien. Lijkt mij het beste dat er dus ergens drie kolommen moeten worden toegevoegd, steeds rechts na het einde van de dag/week/maand.
Lijkt mij het mooiste als het er dan ook 1 cel onder staat, wel zo mooi!

Kan iemand dit voor mij maken of vraag ik nu echt TE veel? Of anders, wie weet iemand die dit wel kan. Uiteraard wil ik er ook voor betalen mist redelijk.

Greetz,
Johan

Bijlagen

• Voorbeeld_Analyze.png
    Voorbeeld_Analyze.png
    47,3 KB · Weergaven: 55
Doe maar een voorbeeldje van het Excel bestand en het .txt bestand. Voor plaatje zijn er andere fora.

Doe maar een voorbeeldje van het Excel bestand en het .txt bestand. Voor plaatje zijn er andere fora.
Dank alvast voor je reactie. Ik ga eerst met degene die dit tot zover heeft gemaakt vragen of het mogelijk is een en ander alvast aan te passen. Zoals bijvoorbeeld een kopregel (!). Die heb ik nu niet en het zou ook handig zijn als de datum en de tijd in de juiste notatie alvast staan. En de prijzen gescheiden door een "," , dus niet 32.05 maar 32,05. Dat zou prettig zijn en dan kan ik het mogelijk daarna zelf wel. Wat je reactie betreft over het plaatje, sorry maar er is de mogelijkheid om een plaatje toe te voegen. Ik dacht dat het wel handig was in dit geval. Denk dat ik nog wel een beroep op je ga doen. Eerst ff afwachten of ik er zelf nog iets aan kan (laten) doen als basis.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan