• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

macro voor invoegen van data werkt niet correct

Status
Niet open voor verdere reacties.

roeffie

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2013
Ik heb een macro gemaakt die een dataset in een draaitabel invoegt.
de eerste keer werkt het wel, maar daarna gaat het mis. De ingebrachte data komt niet op de juiste plek terecht.

De te volgen procedure is knop "invoegen default data (MAANDAG)" gebruiken, dan wordt de macro geactiveerd
Daarna de knop "uitklappen kolommen" gebruiken zodat alle kolommen weer zichtbaar worden (en alle data gecontrleerd kan worden)
Dan kan de knop "invoegen default data (MAANDAG)" opnieuw gebruikt worden. Hier gaat het dan mis.

Kan iemand me hiermee helpen?

Bedankt

RoelofBekijk bijlage voorbeeld 1.xlsm

Schrijf eens punt na punt op wat er precies moet gebeuren.
Welke gegevens van waar moeten naar waar en wanneer en wat moet er mee gebeuren?

Stap 1: 30 nieuwe rijen invoeren De rijen moeten worden ingevoerd onder de reeds bestaande data van de draaitabel
Stap 2: Default data selecteren (de eerste keer zit de default data in de cellen B35:J64
Stap 3: Default data kopieren in de lege rijen (gecreerd in stap 1) van de draaitabel
Stap 4: inklappen van de kolommen D,E,F,G,L,M,N,O,P,Q,R,S,T,X,Y,Z,AA,AB

Cobbe

Kan je bestand niet openene. Kan het zijn vanwege de extensie .rar?

Cobbe

Niet helemaal juist. De bedoeling is om de default data te copieren in de draaitabel.
Heb even een voorbeeld gemaakt hoe het eruit zou moeten zien als de marco nulkeren, één keer en twee keren gebruikt is.

Hoop dat je eraan uit kunt. Ik gebruik excel 2007

Bedankt

RoelofBekijk bijlage voorbeeld 1.2.xlsm

Het zal aan het weer liggen maar dit is wat ik er uit begrijp.

De code staat in Module4, ik heb de button weggelaten om onder de 100kB te blijven.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan