• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro voor selectie gegevens en automatische versturen email

Status
Niet open voor verdere reacties.

Richard1977

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2016
Beste forumleden,

kan iemand mij helpen met de volgende uitdaging? Ik ben op zoek naar een macro die elke debiteur apart naar een bepaald emailadres verstuurd. Het mailadres dient hij ergens uit het excelbestand op te halen.
Ik wil uit het financieel systeem dus 1 dump maken van alle debiteuren, waarna met 1 druk op de knop naar elke debiteur apart een openstaande posten lijst wordt verstuurd.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Bekijk bijlage Macro versturen mail.xlsx

Ik gebruik onderstaande code om te mailen met outlook.
mail adres bevind zich in g8.
Tevens wordt er een pdf bijlage bijgevoegd(deze wordt met een andere module gegenereerd)

Code:
Sub Mail_workbook_Outlook()
'Working in Excel 2000-2013
'This example send the last saved version of the Activeworkbook
'For Tips see: http://www.rondebruin.nl/win/winmail/Outlook/tips.htm
    Dim OutApp As Object
    Dim OutMail As Object
On Error GoTo getout

Set OutApp = CreateObject("Outlook.Application")
    Set OutMail = OutApp.CreateItem(0)
    'On Error Resume Next
    With OutMail
        .To = Range("G8").Value
        .CC = ""
        .BCC = ""
        .Subject = "Hierbij uw factuur"
        .Body = "Geachte " & Range("A10").Value & vbCrLf & vbCrLf & "Hierbij uw factuur met nr: " & Range("G4").Value _
        & vbCrLf & "Het totaal bedrag van deze factuur is: " & Range("G39").Value & " Euro" & vbCrLf & vbCrLf & "Met vriendelijke groet: " & Range("A1").Value & vbCrLf
        '.Attachments.Add ActiveWorkbook.FullName
        'You can add other files also like this
        'MsgBox ActiveWorkbook.Path & "\" & (Range("T2").Value & "\" & Range("G4").Value & Range("A10").Value & ".pdf")
        .Attachments.Add (Range("T2").Value & "\" & Range("G4").Value & "_" & Range("A10").Value & ".pdf")
        .display 'or use .Display
        ''.Send   'or use .Display
    End With
    'On Error GoTo 0

Set OutMail = Nothing
    Set OutApp = Nothing
    MsgBox ("E-mail verzonden")
    Exit Sub
getout:
    MsgBox ("Er is een fout opgetreden is er wel een geldig e-mail adres ingevuld? En staat outlook op de computer? Zijn de bestandspaden wel juist?")
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan