• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro voor tabbladen

• Onderwerp starter Onderwerp starter ruva
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ruva

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2005
Goedenavond excelfreaks,

Het volgende,

Ik heb een aantal tabbladen, ik wil dan in het eerste tabblad een menu maken met een aantal buttons,
die buttons verwijzen dan naar een tabblad. tabbladen ga ik benoemen bv het aantal weken in een jaar.
Vervolgens wil ik dan op ieder tabblad een button die verwijst naar het hoofdmenu.
Op deze wijze hoef ik niet meer door de tabbladen heen te scrolllen voor de juiste week.
En als ik bv in het tabblad wk 42 ben, wil ik dmv een button op dat tabblad weer terug naar het hoofdmenu.
Het moet dus een macro worden. wanneer ik de commando's weet, kan ik zelf wel de tabbladen vernoemen, en deze aanpassen in de macro.
Nou een heel verhaal.

Voorbeeld: Blad1 bevat je menu en noem je Menu

Code in blad1

Maak een button voor week42 en plaats daar deze code onder.
sheets("week42").activate

Code te gebruiken in alle bladen om naar je menu te komen.

sub Menu()
sheets("Menu").activate
end sub

Maak in elk blad een button er koppel deze code daaraan.

Hoi LucB,

Ideaal die bladzoeker. Kan ik goed gebruiken > i.p.v. mijn nog te maken hyperlinks in deze vraag 'Tabblad copieeren / Macro'.

Tanx :thumb:

Bedankt

Beste Lucb en Jan,

Bedankt voor jullie oplossing, hier kan ik wat mee.

Groetjes Ruva

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan