Macro voor vernieuwen meerdere draaitabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

ms1106

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2014
Hoi,

Kan iemand mij helpen met bijgevoegd (voorbeeld)bestand.
Bij het openen van het bestand zijn de gegevens op de tabbladen 'Verkooprelatie totaal' en 'Verstrekkingswijze' vernieuwd en daar zijn 2 draaitabellen op gebaseerd.

Nu wil ik graag een macro die de draaitabellen op de tabbladen 'DT verst.totaal' en 'DT verstr.dig.' vernieuwd direct bij het openen van het bestand..

Tot nu toe krijg ik het alleen voor elkaar bij het aanklikken van het tabblad, maar dat is niet wat ik wil.

Kan iemand mij hiermee helpen?
Alvast bedankt!

Bekijk bijlage Verstrekking facturen voorbeeld.xlsb

Dat zou deze moeten doen:
Code:
Private Sub Workbook_Open()
    ThisWorkbook.RefreshAll
End Sub

Bedankt voor de reactie, alleen krijg ik het helaas niet voor elkaar. Nu zijn de draaitabellen leeg als ik het bestand open.
Ik ben een leek op het gebied van VBA (maar dat is al duidelijk denk ik ;)).
Zou je de code in het voorbeeldbestand kunnen zetten, dan kan ik kijken wat ik fout doe?
Alvast bedankt voor de moeite!

Je hebt al een Workbook_Open sectie. Daar zet je dan deze regel bij, buiten de If structuur:
ThisWorkbook.RefreshAll

Bedankt voor de reactie.
Helaas werkt het nog niet in het bestand waar ik het voor nodig heb, maar wel in het testbestand dat ik had bijgevoegd.
Dus ik weet dat het niet aan de macro ligt en kan dus verder rommelen :D.
Bedankt voor de hulp!

ik gebruik deze code tot groot jolijt :)

Code:
Sub workbook_open()
'Auteur: Rob Cilissen
'Datum: 20081014
'Script doorloopt alle tabbladen op zoek naar alle draaitabellen en ververst deze.
Dim i, X As Integer
For i = 1 To Sheets.Count
If Sheets(i).PivotTables.Count > 0 Then
For X = 1 To Sheets(i).PivotTables.Count
Sheets(i).PivotTables(X).PivotCache.Refresh
Next X
End If
Next i
MsgBox "Alle draaitabellen in dit bestand zijn voorzien van nieuwe data."
End Sub

Spiesse, bedankt voor de reactie, maar helaas heeft dit ook niet geholpen.
Aangezien de macro's wel werken in het testbestand dat ik heb meegestuurd heb ik het idee dat het ergens fout gaat met het programma waar ik de gegevens uithaal.
Dus ik heb het probleem doorgestuurd naar de programmeurs in de hoop dat zij de gouden tip hebben.
In elk geval bedankt voor de reacties!

Ik heb toch nog een vraagje over dit probleem.

In ThisWorkbook heb ik nu onderstaande sub staan (het bestand is ook aangepast).
Als ik het bestand open zijn alle draaitabellen leeg, dus werkt het niet.
Als ik vervolgens naar VBA ga en naar uitvoeren Sub/Userform uitvoeren wordt alles netjes bijgewerkt.

Iemand een idee waarom het niet werkt bij het openen van het bestand?

Private Sub Workbook_Open()

Sheets("Draaitabel verstr.dig.").PivotTables("DTdig1").PivotCache.Refresh

Sheets("DT verstrekking totaal").PivotTables("DTtotaal1").PivotCache.Refresh

Sheets("Grafiek % digitaal").Select

On Error Resume Next

If mobjConnect Is Nothing Then
Set mobjConnect = CreateObject("AntaDataAnalisisMan.CAnalisis")
Set mobjConnect = mobjConnect.PrepareInExcel(Me)
End If

End Sub

Haal die On Error Resume Next eruit en kijk of je dan een foutmelding krijgt tijdens het openen van het document.

Veel mensen schijnen te denken dat je door de opdracht On Error Resume Next fouten voorkomt en dat is absoluut een misvatting. Het voorkomt alleen dat je fouten gemeld krijgt en zorgt ervoor dat er niets mee wordt gedaan. Maar de foutstatus is er dan wel degelijk.

Laatst bewerkt:
Als ik dat deel verwijder kan ik het bestand niet meer openen.
Ik moet eerlijk bekennen dat die On Error Resume Next er al in staat bij het openen vanuit het software pakket.
Alleen blijkbaar is dit dus wel nodig om het bestand te kunnen openen.

Nee, die is niet nodig om het bestand te openen. Kennelijk gaan er op dat moment al dingen mis en moet de routine zelf voor de foutafhandeling zorgen. Dat gebeurd nu niet en zie je dus niet waarom het fout gaat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan