Macro voor vernieuwen meerdere draaitabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

ms1106

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2014
Hoi,

Kan iemand mij helpen met bijgevoegd (voorbeeld)bestand.
Bij het openen van het bestand zijn de gegevens op de tabbladen 'Verkooprelatie totaal' en 'Verstrekkingswijze' vernieuwd en daar zijn 2 draaitabellen op gebaseerd.

Nu wil ik graag een macro die de draaitabellen op de tabbladen 'DT verst.totaal' en 'DT verstr.dig.' vernieuwd direct bij het openen van het bestand..

Tot nu toe krijg ik het alleen voor elkaar bij het aanklikken van het tabblad, maar dat is niet wat ik wil.

Kan iemand mij hiermee helpen?
Alvast bedankt!

Bekijk bijlage Verstrekking facturen voorbeeld.xlsb

Dat zou deze moeten doen:
Code:
Private Sub Workbook_Open()
    ThisWorkbook.RefreshAll
End Sub

Bedankt voor de reactie, alleen krijg ik het helaas niet voor elkaar. Nu zijn de draaitabellen leeg als ik het bestand open.
Ik ben een leek op het gebied van VBA (maar dat is al duidelijk denk ik ;)).
Zou je de code in het voorbeeldbestand kunnen zetten, dan kan ik kijken wat ik fout doe?
Alvast bedankt voor de moeite!

Je hebt al een Workbook_Open sectie. Daar zet je dan deze regel bij, buiten de If structuur:
ThisWorkbook.RefreshAll

Bedankt voor de reactie.
Helaas werkt het nog niet in het bestand waar ik het voor nodig heb, maar wel in het testbestand dat ik had bijgevoegd.
Dus ik weet dat het niet aan de macro ligt en kan dus verder rommelen :D.
Bedankt voor de hulp!

ik gebruik deze code tot groot jolijt :)

Code:
Sub workbook_open()
'Auteur: Rob Cilissen
'Datum: 20081014
'Script doorloopt alle tabbladen op zoek naar alle draaitabellen en ververst deze.
Dim i, X As Integer
For i = 1 To Sheets.Count
If Sheets(i).PivotTables.Count > 0 Then
For X = 1 To Sheets(i).PivotTables.Count
Sheets(i).PivotTables(X).PivotCache.Refresh
Next X
End If
Next i
MsgBox "Alle draaitabellen in dit bestand zijn voorzien van nieuwe data."
End Sub