Goedemorgen,
Ik heb voor mijn werk het volgende kleine probleem met Excel wat ik wil oplossen met een macro.
Ik heb een bestand met twee tabbladen.
Het eerste tabblad 'Broncodering Projecten PIT' bevat een lijst met verschillende projecten (projectnummer en -naam) verdeeld over verschillende projectgroepen. Daarnaast staat in de lijst ook nog de codering voor de verschillende projecten die door verschillende afdelingen gegeven wordt aan het project (PIT, PPM en PPS).
Op het tweede tabblad 'TAB37_PROJ' staan de projecten die door de werknemers van de afdeling PIT (geanonimiseerd) die maand gedaan zijn met projectdetails (projectnummer en -naam), het ondernemingsjaar waarin het heeft plaats gevonden en de werknemer gegevens (naam en broncode).
Nu is het eerste tabblad het bronbestand die als legenda fungeert en het tweede tabblad een uitdraai die elke maand gemaakt moet worden.
Om te voorkomen dat ik elke maand handmatig de waardes van de corresponderende projectgroepen, toegekend aan de bijbehorende projecten, moet gaan invullen, wil ik een macro opstellen die in het tabblad TAB37_PROJ in de kolom 'Projectgroep' automatisch de waardes invult corresponderend met de gegevens uit het tabblad 'Broncodering Projecten PIT' op basis van de projectnummers (wat denk ik het makkelijkst is, aangezien dit unieke codes zijn).
Daarnaast kan het nog zo zijn dat er in een nieuwe maand nieuwe projecten zijn bijgekomen. Wat inhoudt dat de lijst met projecten en de toekenning van bijbehorende projectgroep (tabblad 1) en de uitdraai van de gewerkte projecten (tabblad 2) groeit. Dit wordt door mijzelf ingevoerd, maar de macro moet hier dus rekening mee kunnen houden als dat mogelijk is.
Maar het gaat mij in eerste instantie om het eerste probleem.
Kan iemand mij daar mee helpen?
Bijgevoegd heb ik het bestand:
Bekijk bijlage Projectgroepindeling.HM.xlsx
Alvast bedankt!
Vriendelijke groet,
Maarten
Ik heb voor mijn werk het volgende kleine probleem met Excel wat ik wil oplossen met een macro.
Ik heb een bestand met twee tabbladen.
Het eerste tabblad 'Broncodering Projecten PIT' bevat een lijst met verschillende projecten (projectnummer en -naam) verdeeld over verschillende projectgroepen. Daarnaast staat in de lijst ook nog de codering voor de verschillende projecten die door verschillende afdelingen gegeven wordt aan het project (PIT, PPM en PPS).
Op het tweede tabblad 'TAB37_PROJ' staan de projecten die door de werknemers van de afdeling PIT (geanonimiseerd) die maand gedaan zijn met projectdetails (projectnummer en -naam), het ondernemingsjaar waarin het heeft plaats gevonden en de werknemer gegevens (naam en broncode).
Nu is het eerste tabblad het bronbestand die als legenda fungeert en het tweede tabblad een uitdraai die elke maand gemaakt moet worden.
Om te voorkomen dat ik elke maand handmatig de waardes van de corresponderende projectgroepen, toegekend aan de bijbehorende projecten, moet gaan invullen, wil ik een macro opstellen die in het tabblad TAB37_PROJ in de kolom 'Projectgroep' automatisch de waardes invult corresponderend met de gegevens uit het tabblad 'Broncodering Projecten PIT' op basis van de projectnummers (wat denk ik het makkelijkst is, aangezien dit unieke codes zijn).
Daarnaast kan het nog zo zijn dat er in een nieuwe maand nieuwe projecten zijn bijgekomen. Wat inhoudt dat de lijst met projecten en de toekenning van bijbehorende projectgroep (tabblad 1) en de uitdraai van de gewerkte projecten (tabblad 2) groeit. Dit wordt door mijzelf ingevoerd, maar de macro moet hier dus rekening mee kunnen houden als dat mogelijk is.
Maar het gaat mij in eerste instantie om het eerste probleem.
Kan iemand mij daar mee helpen?
Bijgevoegd heb ik het bestand:
Bekijk bijlage Projectgroepindeling.HM.xlsx
Alvast bedankt!
Vriendelijke groet,
Maarten