Macro vraagje

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cindy W

Gebruiker
Lid geworden
2 aug 2006
Berichten
38
Hallo,

Ik heb in een formulier een keuzelijst gebaseerd op 2 verschillende kolommen.
De 1e keuzelijst vraagt de categeorienaam, in de 2e keuzelijst kan je alleen de records kiezen die aan de gekozen categorie zijn gekoppeld.

Lijkt perfect te werken, maar.....

Zodra je in het formulier van het ene record naar de ander gaat, verwijderd de 1e regel. Zo kan je dus maar 1 regel kiezen. Op de een of andere manier moet de macro de gekozen gegevens opslaan. Maar dat krijg ik niet aan de gang.

De database is te groot om toe te voegen, maar hopelijk kan iemand mij met bovenstaande uitleg verder helpen, of kan ik de database naar iemand mailen...

Groetjes,
Cindy
 
Als je van record wisselt, dan krijgt de eerste keuze lijst een nieuwe waarde. Dit is de waarde die het nieuwe record heeft en die meegegeven wordt via de gekoppelde tabel kolom.

Je zult bij het wisselen van record de tweede keuzelijst opnieuw moeten vullen. Dat kun je doen door het uitvoeren van de methode .Requery op de tweede keuzelijst.
 
Dat heb ik geprobeerd. Mijn 2e keuzelijst heet: Productnummer.
Dus heb ik Productnummer.Requery bij "na bijwerken" gezet als VBA.

Maar nog steeds hetzelfde probleem...
 
Hallo Cindy,

Me.Requery moet je (logischerwijs) zetten in de Na Bijwerken gebeurtenis van je 1e keuzelijst.

Om de waardes die je hebt gekozen in je keuzelijsten op te slaan, moeten je keuzelijsten gebonden zijn (gebaseerd op een kolom uit de recordsource van je formulier).

Tardis
 
Nou eeuhh sorry hoor, maar ik snap er niks van. Het probleem is ook dat de database in zip vorm nog 384 kb is. Ik kan hem dus niet posten.

Tardis, kan ik hem misschien naar je mailen??

De oplossing lijkt me zo dichtbij, maar ik zit er al zo lang op te puzzelen, dat ik het even niet meer zie...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan