• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

macro waarden opzoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

susanthuis

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2008
Berichten
198
Beste helpmij,

Ik zou met behulp van een macro de waarden in de cellen van kolom A willen zoeken naar cellen die beginnen met cijfer 2 en met cijfer 4 en met cijfer 0. Heeft iemand een idee? Groeten, Susan
 
susan,

en als er iets gevonden wordt, wat dan?
 
Ga je de gevonden waarden hergebruiken? Of wil je alleen inzichtelijk hebben waar de waarden staan in de sheet? Of wil je ze tellen? Wat ga je er mee doen?
Als je het alleen inzichtelijk wilt hebben, kun je beter conditional formatting gebruiken denk ik.

EDIT: Bliksems. Haije was me voor :D
 
Ga je de gevonden waarden hergebruiken? Of wil je alleen inzichtelijk hebben waar de waarden staan in de sheet? Of wil je ze tellen? Wat ga je er mee doen?
Als je het alleen inzichtelijk wilt hebben, kun je beter conditional formatting gebruiken denk ik.

EDIT: Bliksems. Haije was me voor :D
Hallo Nire en Haije, ik wil ze hergebruiken in een andere document. Maar daar verzin ik wel wat op. Het enige wat ik hier graag zou willen, is dat de macro de cellen in kolom A herkend.
 
Ik zou een Left functie gebruiken
Left(cStr(cellWaarde), 1) = "0" or Left(cStr(cellWaarde), 1) = "2" or Left(cStr(cellWaarde), 1) = "4"
 
susan,

staan er teksten in kolom A die er uitzien als getallen?
 
hoe kan iets dan met een 0 beginnen?
 
Waarschijnlijk staan er nummers in een tekst opgemaakte cell
 
kun je niet eens een voorbeeldbestandje (ontdaan van evt "gevoelige" info) kunnen posten?
en daarin ook aangeven wat er met de gevonden info moet gebeuren?
 
kun je niet eens een voorbeeldbestandje (ontdaan van evt "gevoelige" info) kunnen posten?
en daarin ook aangeven wat er met de gevonden info moet gebeuren?
Bijgaand het bestand. In kolom A zou je ook kostenplaatsen die beginnen met een andere nummer (3,6,7 en 8), moeten aantreffen maar die heb ik weggelaten. Dit dient alleen ter illustratie.
 

Bijlagen

  • Map4.xlsx
    21,8 KB · Weergaven: 23
susan,

bijgaand je bijlage terug met nu een macro er in die steeds op één regel kolom A en B selecteert als kolom A begint met een spatie, 2 of 4
 

Bijlagen

  • Map4 (hs).xlsm
    30,6 KB · Weergaven: 18
susan,

bijgaand je bijlage terug met nu een macro er in die steeds op één regel kolom A en B selecteert als kolom A begint met een spatie, 2 of 4
Haije, bedankt het ziet er heel goed uit! Als ik nu niet één regel geselecteerd wil hebben maar juist alles ineens wanneer het aan de criteria voldoet? Gr, Susan
 
susan,

wat moet er met de betreffende gegevens gebeuren?
 
susan,

zie bijlage
 

Bijlagen

  • Map4-2 (hs).xlsm
    31,7 KB · Weergaven: 31
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan