Opgelost Macro waarin eerst een afdrukvoorbeeld scherm wordt getoond voordat er werkelijk wordt afgedrukt.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Tont
  • Startdatum Startdatum
Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

Tont

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2024
Ik heb bijgevoegd een Excel bestand met fictieve gegevens: Personen verdeeld over vier verdiepingen.
Via een macro, die ik heb laten opnemen, worden er keurig vier pagina's geprint met de personen per verdieping.
Ik heb in het Excel bestand pagina-einden ingebracht per verdieping. Dus dat gaat goed.
De macro wordt uiteraard in één keer uitgevoerd en ik krijg niet eerst een afdrukvoorbeeld te zien.
En dat zou ik eigenlijk wel eerst graag willen voordat er daadwerkelijk wordt afgedrukt op papier. Ik bedoel dan het scherm dat je in beeld krijgt als je binnen Excel kiest voor 'Bestand', 'Afdrukken' wanneer je het af te drukken bestand al hebt geopend.
Wat moet er aan de macro in dit voorbeeld bestand worden veranderd/toegevoegd om dus ook het afdruk voorbeeld scherm in beeld te krijgen? Nadat het afdrukvoorbeeld dan is bekeken kan er op het moment dat alles oké is zelf met de muis op de knop Afdrukken worden geklikt om ook echt op papier af te drukken.

Bijlagen

Dat kan met:
Code:
ActiveSheet.PrintPreview

Kan ook in je eigen coderegel verwerkt worden.
Code:
ActiveWindow.SelectedSheets.PrintOut Copies:=1, preview:=true, Collate:=True, _
        IgnorePrintAreas:=False

Je recordercode kan zeker efficiënter, maar heb daar vooralsnog geen behoefte aan om die te verbeteren.

Dankjewel edmoor en HSV. Jullie hebben mij weer goed geholpen. Beide toevoegingen aan de VBA code werken prima.
Probleem is opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan