• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro wegschrijven data

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pascal30

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2008
Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk kan uitleggen. Ik heb een totaal datasheet en historie datasheet. Middels de VLOOKUP kan ik in andere sheet met een zelfgemaakt formulier de data oproepen, via een unieke waarde. Nu is het probleem dat men de data moet kunnen wijzigen/overschrijven via het formulier in de totaal datasheet en een nieuwe record moet plaatsen onderaan de historische datasheet. Weet iemand hier een oplossing voor?
Alvast bedankt!l

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk kan uitleggen. Ik heb een totaal datasheet en historie datasheet. Middels de VLOOKUP kan ik in andere sheet met een zelfgemaakt formulier de data oproepen, via een unieke waarde. Nu is het probleem dat men de data moet kunnen wijzigen/overschrijven via het formulier in de totaal datasheet en een nieuwe record moet plaatsen onderaan de historische datasheet. Weet iemand hier een oplossing voor?
Alvast bedankt!l

Voorbeeldje?:confused:

Ik neem aan dat de verwijzing dynamisch is.;)

Met vriendelijke groet,

Roncancio

In het bestand is code toegevoegd om gegevens in wijzigen en gegevens aan het totaalblad toe te voegen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Hi Roncancio
ik ben niet zo thuis in VBA en krijg een compile error en Sub Vervangnen is geel gehighlight enig idee? Alvast bedankt!!

Sub Vervangen()
Dim rbereik As Range
Dim lRij As Long
With Worksheets("Total database").Range("personeelsnummer")
Set PN = .Find(Range("F5").Value, LookIn:=xlValues, lookat:=xlWhole)
If Not PN Is Nothing Then
For lRij = 10 To 30 Step 2
If Range("G" & lRij).Value <> "" Then
Worksheets("Total database").Cells(PN.Row, lRij / 2 - 3) = Range("G" & lRij).Value
End If
Next
End If
End With
End Sub

Hi Roncancio,
Ik heb wat aangepast in mijn settings en de code werkt nu perfect.
SUPER Bedankt!!:thumb:

Hi Roncancio
De code werkte gisteren perfect maar ik krijg nu elke keer de melding "Run-time error 1004" misschien dat het lag aan het feit dat in het orginele bestand erg veel puinhoop zat (veek andere macro's) kun je voor mij nog een keer de code toevoegen. Als ik het zelf doe krijg ik dus elke keer de melding "Run-time error 1004" en DLL foutmedlingen?
Alvast bedankt!

Bijlagen

Ik heb de code toegevoegd een aangepast aan het bestand.
Bij mij werkt het dus ik neem aan bij jou ook.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Zo een paar dagen vrij geweest vandaar dit late bedankje.
De code werkt nu prima.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan